Melding ongeldig e-mailadres

Hoi allemaal,

Graag jullie hulp bij het volgende.
Terwijl wij medewerkers aanmoedigen om zoveel mogelijk vanuit perfectview te mailen, krijgen wij de volgende melding:
image
PV beweert dat het een ongeldig e-mailadres is, echter is dit toch de juiste. Wij hebben namelijk al over en weer gemaild met betreffend contactpersoon.

Uiteraard is er een workaround, namelijk mailen vanuit outlook en de mail koppelen als activiteit, maar dat is niet de gewenste werkwijze. Hebben jullie een idee hoe wij dit kunnen oplossen en toch vanuit PV kunnen mailen? Herkennen jullie deze melding?

Met vriendelijke groet,
Sharon Gorseling

@yannoe.haring heb jij enig idee?

Hoi Sharon,

Wat vervelend dat het niet meer lukt om deze contactpersoon te mailen vanuit PerfectView. Dit zou natuurlijk wel gewoon moeten kunnen. Deze melding kan meerdere oorzaken hebben. Ik neem even telefonisch contact met je op, zodat we de oorzaak kunnen achterhalen.

Hopelijk kan je daarna weer gewoon met deze contactpersoon mailen! :slight_smile:

Herkenbaarā€¦

Soms is het kopiƫren en plakken van een mailadres de boosdoener. Dan is het verwijderen en vervolgens handmatig invoeren een oplossing. Is het mailadres handmatig ingevoerd, dan bovenstaande in omgekeerde volgorde uitvoeren.

Ik weet het, de logica is ver te zoekenā€¦

Succes!

@Robert met kopiƫren en plakken gebeurt het weleens dat er een spatie achter het e-mailadres mee wordt gekopieerd en geplakt, de letterlijke waarde in het veld wordt uitgelezen en dat zorgt dan voor problemen. De spatie zie je uiteraard niet behalve als je met je cursor erachter staat.

@yannoe.haring klopt het wat ik hier zeg? En ik ben nu uiteraard ook benieuwd of het probleem is opgelost :grin:

@anne.hopman Klopt inderdaad! @yannoe.haring heeft het e-mailadres ook eens verwijderd en opnieuw handmatig gevuld in de klantkaart en het probleem lijkt verholpen te zijn.

Hoe simpel kan het leven zijn he! :wink:

Klopt helemaal! Dit was inderdaad ook het probleem bij Sharon en gelukkig op deze makkelijke manier snel te verhelpen. :smiley:

Volgens mij zie ik een spatie staan tussen de laatste letter van het e-mailadres en het aanhalingsteken in het screenshot: .nl '!
Kan dat kloppen?

2 likes

Dat kan ik niet meer reproduceren Oliver. Het zou goed kunnen!
In ieder geval is het weghalen en opnieuw vullen van het veld de oplossing geweest! :smile:

1 like

Is het dan misschien een idee dat PV spaties automatisch verwijdert uit het e-mailveld? Een spatie in een e-mailadres zal nooit zo bedoeld zijn, of deze nou voor of na of in het midden van het e-mailadres staat.

Hoi Olivier,
Dat is een goed idee, het enige obstakel dat ik zie is dat veel mensen het veld ook gebruiken om tekst in te zetten, bijv ā€˜niet mailen, altijd bellenā€™. Dat zou dan niet meer kunnen.

2 likes

Ja, als het veld daar voor gebruikt wordt, maakt dat het lastiger voor het verwijderen van spaties in het midden. Een spatie aan het eind zou dan wellicht nog wel verwijderd kunnen worden.