Hallo mede CRM’ers,
Ik ben Peter Bader en ben al mijn hele (lange) werkzame leven werkzaam in de verkoop van pompen voor industriële toepassingen.
Pompen …denk je misschien, maar ga maar eens na hoe je leven zou verlopen zonder; geen drinkwater, benzine, melk, yogurt, tandpasta, etc. Bijna alles wat enige mate vloeibaar is wordt wel op enig moment verpompt. Onze klantenkring gaat van landbouw, naar waterzuiveringen, chemie, petrochemie, machinebouw… waar niet.
Bij een van mijn vorige werkgevers heb ik kennis gemaakt met CRM en dit op een afdeling van ca. 50 personen geïmplementeerd. Zoals altijd eerst wat weerstand, foutief gebruik, maar binnen een paar maanden wilde niemand meer zonder.
Momenteel werk ik bij een kleiner bedrijf en heb ik hier ook de kar getrokken om CRM in de vorm van PerfectView te implementeren.
We worstelen hier en daar nog wat met het systeem omdat wij bijna altijd maatwerk voorstellen uitwerken die slecht tot niet in sjablonen passen…
Dit zal echter wel zijn plek vinden.
Ik wens iedereen succes met de business, want dat is tenslotte het doel en PV een middel.
Groet,
Peter