Nieuw hier? Welkom bij de CRM Community!

Welkom @Griselde bij de CRM Community.

Het delen van informatie is hetgeen waarom we met zijn allen in één systeem werken, en je de gegevens van elkaar kunt zien, die daarmee waarde toevoegen aan de relatie.

In het geval van privé telefoonnummers van bijvoorbeeld burgemeesters, worden die vaak toch al in een apart excel lijstje bijgehouden (of opgeslagen op de telefoon van degene voor wie het van belang is). Ik denk dat het maken van afspraken binnen de organisatie belangrijker is.

Misschien weet jij meer over het afsluiten van informatie @michelle.klerks?
En hoe doen jullie dat bij jullie provincie @y.neuschwanger-kars?
Groeten,
Katja Wetsteijn

Ook namens mij van harte welkom @Griselde :slight_smile:. Leuk dat je hier je vraag stelt!

Onze visie op CRM is dat je juist alle informatie rondom een relatie met elkaar deelt, om zo over een zo compleet mogelijk klantbeeld te beschikken. Precies zoals @katja ook aangeeft. Uiteraard kun je informatie die voor jou niet relevant is wel uit je lijsten filteren, zodat je geen overkill aan informatie krijgt.

In principe raden we het afschermen van gegevens dus af. In sommige gevallen wordt er echter hele persoonlijke data vastgelegd in CRM (denk bijvoorbeeld aan zorginstellingen die patiëntendossiers vastleggen). In dat geval is het kunnen afschermen echt een must en kunnen we maatwerk inrichting maken waarbij we op activiteitenniveau leesrechten kunnen inschakelen. Dit is echter vrij complex, en hier zitten een aantal mitsen en maren aan dus dit kan niet zomaar. Daarom ben ik heel benieuwd wat voor gegevens jullie zouden willen afschermen en wie deze gegevens dan wel moeten kunnen zien en wie niet?

Beste @katja,

Dankjewel voor je feedback en de vraag naar info aan andere deelnemers aan dit forum! Het is me helemaal duidelijk, ik denk dat wij intern gewoon heel goed moeten bepalen welke informatie we wel en welke we niet laten zien.

Hartelijke groet,
Griselde

Beste @michelle.klerks,

Bedankt voor je feedback! Het is inderdaad zeker niet de bedoeling een complexe situatie te creëren binnen het CRM. We willen bijvoorbeeld de privégegeven van particulieren (met onderscheidingen, oud ps/gs-leden etc.) niet vrijgeven. De conclusie voor ons zou bijna zijn om dat soort privégegevens bij te laten houden door de betreffende afdelingen zelf. Wij ontsluiten alleen die info die gezien mag worden door iedereen.

Hartelijke groet,
Griselde

Graag wil ik me voorstellen. Ik ben Kitty Jehae en ga miv 01-05-2020 het functioneel beheer uitvoeren voor o.a. Perfectview CRM voor de gemeente Maastricht. Ik ben me alvast aan het oriënteren en kwam de ‘crmcommunity’ tegen en ik heb me dus gelijk aangemeld. Hopelijk kan ik ook spoedig een bijdrage leveren in deze crmcommunity.
Binnen de gemeente wil ik zoveel mogelijk medewerkers overtuigen van de kracht van CRM. Hoe het CRM je efficiënt kan helpen in je dagelijkse werkprocessen. Tips en trucs zijn altijd welkom.
Graag tot gauw,
Hartelijke groet,
Kitty Jehae

5 likes

Van harte welkom bij de community @KJehae, erg leuk dat je jezelf ook even voorstelt!

We hopen natuurlijk dat we samen als community kennis kunnen delen en van elkaar te leren. Fijn dat jij daar ook jouw steentje aan wil bijdragen! :muscle:t4:

Mocht je vragen hebben, schroom niet ze te stellen. Misschien dat je nog interessante vragen/onderwerpen hebt om een topic te starten, ik ben benieuwd! :star_struck:

Hallo Kitty,
Wat leuk dat je nu ook de community volgt!

De medewerkers overtuigen van de kracht van het CRM is altijd een uitdaging. Want je gaat college, ambtenaren en onderwerpen combineren, streeft toch een eenduidige werkwijze na, en je hebt ook nog eens te maken met IT, management, beleid, beheer en communicatie.

Veel succes! De CRMbassadors en andere communityleden denken graag mee.
Katja

Hi Kitty,

Welkom op de crmcommunity!! Wat leuk dat je per 1 mei gaat starten. Heel veel plezier en succes. Er zijn ontzettend veel gemeenten die met PerfectView werken. @N.torenvliet wellicht kun jij je ervaringen delen met PerfectView?

Hallo allemaal,

Zal mij als nieuw community lid en PV gebruiker even voorstellen. Ik ben Eric, oprichter en eigenaar van Eric’s All in IT. Daarnaast werkzaam als Mission Critical Engineer(Infra Server) bij Royal Flora Holland / Coclusion Mission Critical. Op het moment woon ik nog in Zwolle. Mogelijk ga ik wat meer naar het westen verhuizen, omdat IT daar meer leeft. In mijn vrije tijd loop ik graag met mijn hond Angel, een 9 jarige Rottweiler welke ik heb geadopteerd toen ze 8 was. Daarnaast houd ik van; fitness, kickboksen, zwemmen, reizen en motorrijden.

Ben PerfectView gaan gebruiken om structuur te scheppen en beter te kunnen opvolgen. Dit is echt nodig, alles bijhouden begint naarmate je groeit als bedrijf steeds lastiger te worden. De service, werking/design van het pakket en vriendelijke houding vanuit PerfectView hebben mij aangenaam overtuigd! Heb tijdens de trial periode ook andere CRM software getest, maar PV bleek voor mij de beste.
Op dit moment gebruik ik PV om support verzoeken bij te houden en nieuwe aanvragen vanaf mijn website op te volgen. Gebruik voor administratie doeleinden e-Boekhouden en heb de API-koppeling gelegd. De relaties syncen nu mooi onderling.
Graag wil ik ook offertes, abonnementen(voor bijvoorbeeld maandelijkse: servicecontracten en Office 365 abonnementen )facturen en herinneringen gaan beheren in PV. Op dit moment doe ik dat vanuit e-Boekhouden. Tips over hoe ik dit het beste aan kan pakken zijn van harte welkom.

Mooi om te zien dat er hier een goede positieve vibe heerst. Daar draag ik graag aan bij.

Groet van,

Eric-Maikel Otten

3 likes

Welkom hier Eric Michael,
Er zijn zo veel verschillende ambassadeurs, er is altijd wel iemand die vragen kan beantwoorden.
Leuk, een zwemmer en motorrijder. Ben ik ook.
Veel succes met je business, en wellicht tot ziens hier in het westen (ik kom uit het Groene Hart).
Katja Wetsteijn

1 like

Anja, Leuk dat je erbij bent. Ik ken de functie manterzorger niet in PV. Wat doet deze?

Een mantelzorger is ieman die zorgverleent aan een naaste zie Wikipedia artikel over Mantelzorg