Nieuw hier? Welkom bij de CRM Community!

Jazeker, het is me gelukt en ik ben er erg blij mee, heb het hartstikke naar mijn zin hier! Wat leuk om jou nu hier in de community tegen te komen.

1 like

Mijn naam is Bob Passet. Voor de oudgedienden, van 1979 tot 2011 was ik samen met twee collega’s eigenaar van Computercollectief in Amsterdam. Ook PerfectView en boeken erover hebben we in die tijd verkocht.

Sinds mijn pensionering houd ik me meer met andere leuke dingen bezig, maar ik geef nog wel eens computeradvies aan vrienden en bekenden.
Momenteel onderzoek ik als vrijwilliger voor een nieuw klein museum de voordelen en implementatie van een CRM systeem.

3 likes

Welkom Bob! Leuk dat je via deze weg weer bij PV terecht komt.
Gelukkig mogen vrienden en bekenden nog gebruik maken van je kennis :smiley:

Mocht je vragen hebben voor de ‘case’ waar je nu mee bezig bent, we zien je topic graag voorbij kopen. PV heeft ook een aantal musea als klant.

Hi allemaal,

Ik gebruik eigenlijk al een tijdje Perfectview, maar waren tot op heden onbekend met deze community. Dus nu pas lid geworden.

Wie ben ik?
Ik ben Yvette Hendriks van SKYB Administraties & Advies. Wij zijn een “klein” administratiekantoor in Uithoorn en richten ons specifiek op de “kleinere” ondernemers. Wij helpen om de administratie op orde te krijgen en te houden. Uiteraard kunnen wij ook de aangiften doen die noodzakelijk zijn. Door ervaring als notarisklerk en werkzaam zijn in het bankwezen, kunnen wij onze klanten ook op heel andere gebieden adviseren. Wij zeggen altijd; “Wij zijn je collega, die iets verder op voor je aan het werk is.”

Waarom Perfectview?
Ik merk dat het handig is om klantencontacten en projecten gestructureerd vast te leggen. Onze klanten hoeven ons dan niet telkens het zelfde te vertellen en wij benaderen hen ook niet telkens met dezelfde zaken. Ik hou zo ook een beter overzicht van wat er nog voor werkzaamheden zijn die er gedaan moeten worden. Ook kan ik mijn klanten op deze manier beter adviseren als er wijzigingen te verwachten zijn m.b.t. de wetgeving die voor hen van toepassing is. Wij zijn nu dus ook druk bezig om kenmerken toe te voegen.

*Wat mis ik nog?
Helaas is er nog geen mogelijkheid om vanuit een project/activiteit een document ter akkoord toe te zenden. Wij maken geen gebruik van offerte’s. Maar hebben wel voor het doen van onze aangiften, eerst het akkoord van onze klanten nodig. Dit doen wij nu nog handmatig vanuit Adobe Sign. Het zou fijn zijn als dit ook kon gebeuren vanuit een project/activiteit.
Het is ook jammer dat er geen klantportaal is in Perfectview. Deze hebben wij inmiddels laten maken, maar het koppelen ervan is niet mogelijk door ons. Het laten ontwikkelen kunnen wij niet zelf. Wij hebben hiervoor gewoon niet de kennis in huis. Het laten ontwikkelen hiervan (en eventueel nog meer koppelingen bijv. Trello) is voor ons gewoon nu te kostbaar. Zeker gezien het onderhoud wat aan deze koppelingen ook nog nodig is.

Mochte jullie vragen hebben, kan je mij uiteraard altijd mailen.

7 likes

Ha Yvette,

Dank voor je kennismakingsbericht, welkom op dit informatieve forum.

De vragen die je stelt kan je bij uitstek hier op het forum posten / terugvinden, er zijn altijd wel een aantal mensen die hierop reageren!

Wat je wilt doen met het ondertekenen van opdrachten is standaard mogelijk vanuit PerfectView; zo gebruiken wij bij ICTzaak dit bijvoorbeeld om AVG-overeenkomsten te laten ondertekenen. Je kan hier een activiteit voor aanmaken.

2 likes

Dat is nog eens een welkom heten. Heel erg bedankt !

5 likes

Beste PF gebruikers,

Mijn naam is Eric Beckman en ik ben inmiddels een jaar gebruiker van Perfectview. Ik ben eigenaar van een adviesbureau ‘Buro Beckman’ op het gebied van Energielabels voor voornamelijk Bedrijfspanden, daarnaast doe ik bouwkundige keuringen. De locatie is Leiden.

Ik gebruik PF voor mijn facturatie, projecten en uiteraard klanten registratie. Het duurde wel een tijdje totdat ik PF goed doorhad en op de juiste wijze kon implementeren. Nu kan ik bijna niet meer zonder, vooral omdat het erg makkelijk is om met verschillende medewerkers de taken te verdelen en het systeem eigenlijk als een grote geheugensteun dienst doet. De (vriendelijke) helpdesk is daarbij eigenlijk een onmisbare schakel en de medewerkers contacteer ik daarom nog wel regelmatig.

Met vriendelijk groet,
Eric Beckman

4 likes

Hoi Eric,

Welkom op de community, leuk dat je jezelf even aan ons voorstelt.

Goed om te zien dat je zoveel gebruik maakt van PerfectView en dat je er nu inmiddels thuis in bent. Hopelijk helpt de community jou ook om nog meer uit PerfectView te halen of kan jij andere gebruikers van extra informatie voorzien.

Ik heb laatst iemand horen zeggen, bij het eigen maken van een ander (niet CRM)systeem dat het zo’n 20 uur duurt om het goed onder de knie te krijgen.
En dat geldt ook voor PerfectView.
Succes ermee. En welkom hier.
Katja

Hallo ieder.

Mijn naam is Harry Roor en ben verbonden aan ROC Noorderpoort te Groningen. We zijn een MBO onderwijsinstelling en hebben daarom met veel externen te maken.

Ik ben vorig jaar overgestapt naar de afdeling Informatiemanagement. Vanuit mijn nieuwe rol binnen de organisatie is mij gevraagd zorg te dragen voor een goede adoptie van een nieuw CRM pakket. Ik doe dit samen met de functioneel beheerder en de opdrachtgever.

Noorderpoort heeft t.a.v. CRM een historie met een wat minder goede ‘na smaak’. Betrokken medewerkers hebben daardoor en wat afwachtende houden nu er weer is gekozen voor een nieuw systeem. De keuze Perfectview is voornamelijk gemaakt omdat het erg gebruiksvriendelijk is en heel toegankelijk. De basis om draagvlak te creëren. Daarnaast hebben we inmiddels de ervaring dat de ondersteuning vanuit Pervectview erg goed is.

Voor mij zal de community vooral halen zijn en voorlopig niet zoveel functioneel brengen worden.

Beste @HarryRoor,
Welkom bij de CRM community. Hier vind je niet alleen technische tips rondom het gebruiksvriendelijke PerfectView, maar ook relevante informatie en tips rondom het enthousiasmeren van de gebruikers.
Zorg vooral voor goede communicatie en leer de collega’s de wonderen van de beschikbare data lezen, zodat zij hun werk hierdoor beter kunnen doen.

Maar het belangrijkste is dat CRM een continu proces is, en niet alleen maar de implementatie van een nieuw systeem.
Veel succes ermee! En stel gerust een vraag!
Groetjes,
@katja

1 like

Hallo Community leden,

Mijn naam is Petra Borst. Woensdag 19 februari krijg ik een training over Perfectview. Het is dus allemaal nog ontdekken voor mij. Ik wil het gaan inzetten voor al onze werkcontacten, zoals pers, fotografen, etc. En hier in de community hoop ik veel inspiratie en tips op te doen. Ik heb er zin in :slight_smile:

Hartelijke groet,
Petra

3 likes

Hoi Petra,

Welkom op de community, leuk dat je jezelf voorstelt. :smiley:

Hopelijk gaat de training en ook de community jou veel hulp bieden om zo optimaal mogelijk gebruik te maken van jouw PerfectView database! En mocht je zelf leuke/interessante input, vragen of opmerkingen hebben zijn ze uiteraard altijd welkom.

Groetjes,
Yannoe

3 likes

Dag Petra,

Welkom bij de community en leuk dat je Perfectview crm gaat gebruiken voor het vastleggen van werkcontacten.

Ik wens je heel veel succes en plezier met het crm gebruik. En als je vragen hebt, stel ze gerust op de community. We helpen je graag.

Met vriendelijke groet,

Daniel Lansink

3 likes

Hallo Harry,

Welkom op de community.
Veel succes met de adoptie.

Let me know als je vragen hebt.

Groet

Herbert

Hallo, ik kreeg van Marie-Charlotte de tip mijzelf voor te stellen. Leuk! Mijn naam is Bernhard Dam, werkzaam bij Carthago (Veenendaal). Al jaren zelf een actieve gebruiker van diverse CRM oplossingen waaronder PerfectView. Daarnaast zijn we als Carthago actief voor onze klanten met het bouwen van integraties / koppelingen met CRM systemen waaronder natuurlijk ook Perfectview!

4 likes

Hoi Bernhard,

Welkom bij de community. Leuk dat je lid bent geworden.

Aan wat voor integraties/koppelingen moet ik dan denken?

Hoi Bernhard, welkom op de CRM Community

1 like

We koppelen systemen zodat er data uitwisseling kan plaatsvinden. Dat kan zowel 1-weg als vice versa zijn, waarbij de data periodiek of realtime uitgewisseld wordt. Hierbij maken we zoveel mogelijk gebruik van standaard aanwezige functionaliteit en wanneer deze ontbreekt of niet voldoende is dan maken we deze op maat. In de praktijk zien we dat een CRM omgeving als PerfectView vrijwel altijd geïntegreerd wordt met andere informatiebronnen binnen een organisatie. Carthago ondersteunt bij de (technische) inventarisatie van de gewenste koppelingen, de technische mogelijkheden die de te koppelen applicaties bieden en de realisatie daarvan.

1 like

Beste community members,

Mijn naam is Griselde Ball, ik werk bij team Relatiebeheer voor de provincie Noord-Brabant.

Ons team (3 personen) is verantwoordelijk voor een groot deel van de relaties van onze bestuurders en voor het verzorgen van uitnodigingstrajecten voor belangrijke strategische evenementen. We geven ook advies over uit te nodigen doelgroepen voor deze en andere (beleids)evenementen en geven binnen de organisatie desgewenst advies over het opmaken van uitnodigingen inclusief de registratie van relaties en hun gegevens (AVG-proof :wink: ).

We hebben een API-koppeling naar Formdesk waarin we de uitnodigingen opmaken.

Ik kom hier regelmatig voor een kennis-update en heb voor nu alvast een heel specifieke vraag: is het mogelijk om bepaalde informatie te verbergen voor anderen in de organisatie zou je met meerdere teams samenwerken (elk team slaat andere gegevens op). Succes allemaal met jullie werkzaamheden!

Hartelijke groet,
Griselde

1 like