Online betaling mogelijk met Mollie koppeling

We hebben een nieuwe financiële koppeling toegevoegd: Mollie. Met Mollie heb je de optie om bij al je uitgaande verkoopfacturen een betaallink toe te voegen. Je klanten kunnen op deze wijze direct en eenvoudig je verzonden factuur voldoen.

De betaallink voeg je toe via je e-mail factuur sjabloon.

2 likes

Deze toelichting is wel heul summier. Alleen een link toevoegen is niet voldoende hoor.

Je moet als bedrijf ook nog een account aanmaken bij Mollie en allerlei gegevens invullen.

Dán krijg je een API code die je in PV ‘plakt’.

En dan zou het moeten werken.

Ik wacht met smart op de eerste IDEAL betaling :sunny:

ik lees al een tijdje mee met verschillende topics. Ik dacht laat ik nu maar eens reageren want hier kom ik niet uit. We zouden graag gebruik maken van deze functie, daar er regelmatig naar gevraagd wordt door klanten. We hebben hier geen pro’s zitten en online betalingen is voor ons nog vrij nieuw. Hoe kom ik aan een betaallink en hoe is deze opgebouwd? Bedankt alvast voor de hulp.

Hoi Bonita,

Wat leuk dat je een keer reageert, je mag zoveel reageren als je wil hoor:) haha
@yannoe.haring zou jij hierbij kunnen helpen?

Welkom op de community! Hebben de verschillende topics je tot nu toe geholpen?

Om gebruik te maken van de Mollie koppeling heb je ten eerste een account nodig bij Mollie. Je betaalt bij Mollie per transactie. Meer informatie over de kosten kan je vinden op de website.

Met je Mollie account kan je de koppeling in het beheer van PerfectView activeren.

In het beheer van de e-mail teksten van de factuur kan je een betaallink opnemen in je standaard email tekst. Wanneer je deze factuurtekst gebruikt bij het verzenden dan wordt de betaallink aangemaakt voor deze specifieke factuur. De factuurtekst vind je terug in de instellingen > Verkoop & facturatie > e-mail teksten > Factuur. In de stap ‘tekst’ vind je de optie ‘betaallink toevoegen’.

Bij het versturen van de factuur wordt op dat moment een unieke betalingslink gegenereerd voor die desbetreffende klant in de e-mail.

Ik hoop dat de stappen een beetje duidelijk zijn voor je. Voor de zekerheid ook nog twee screenshots.

image
image

Kom je er zo uit denk je?

2 likes

Super bedankt. Het is helemaal gelukt. Het was nog wel even een gedoe omdat we onder 2 verschillende bedrijfsnamen werken (en 2 verschillende rekeningnummers). Deze willen we natuurlijk niet door elkaar laten lopen. :sweat_smile:. Daar heb ik nu twee email teksten voor aangemaakt. 1 met betaallink en 1 zonder. Zou dus goed moeten komen.

4 likes

Super fijn om te zien dat het antwoord je heeft geholpen :hugs:. Dat moeten we hebben :smiley:
Fijne avond

Mooie oplossing, twee mailteksten!

Laat de eerste betaling nu maar binnen komen :slight_smile:

1 like

Ingrid, Kan de betaal link ook op de factuur in het sjabloon?