Overzicht contactpersonen incl. kenmerken

Graag wil ik een overzicht van de contactpersonen incl. de kenmerken die eraan zijn toegekend. Echter ‘kenmerk’ kan ik niet in de weergave ‘contactpersonen’ selecteren. Waarschijnlijk is hier een andere manier voor om dit inzichtelijk te krijgen?

achterliggende gedachte:
Ik wil graag de stuurgroepleden en ambassadeurs een ‘oormerk’/kenmerk meegeven zodat dit ook vanuit CRM inzichtelijk is wie aanspreekpunt is van welk organisatie-onderdeel.

Helaas… aan een weergave van de contactpersonen kan je geen kenmerken toevoegen. Dit komt doordat contactpersonen meerdere kenmerken toegekend kunnen hebben.

Gelukkig is er inderdaad een andere manier om dit toch inzichtelijk te krijgen! :smiley:

Wanneer je in jouw linkermenu op “Meer > Kenmerken” klikt, kun je per kenmerk een overzicht krijgen van alle relaties aan wie jij een bepaald kenmerk hebt toegekend.

Nu kan ik me voorstellen dat je bij een bepaald kenmerk alleen de contactpersonen wil zien en niet de organisaties met dit kenmerk. Je kunt een weergave zelf aanpassen en filters toevoegen.

Om enkel de contactpersonen naar voren te krijgen, zorg je ervoor dat je bij de filter kiest voor:
Entiteit: relatietype
Velden: type relatie
Conditie: bevat
Waarde: Contactpersoon

Mocht je niet weten hoe je een weergave kan aanpassen, lees je dat in dit artikel.

Succes! :star_struck: :muscle:t3:

1 like

Ik heb nog een aanvulling op het bericht van Yannoe.

Je kan ook de weergaven ‘alle kenmerken’ gebruiken en hier een filter op type relatie = contactpersoon zetten. In deze weergaven heb je wel een kolom met daarin de naam van het kenmerk.

Je vindt deze weergaven door te gaan naar: mijn werkplek > meer > kenmerken > alle kenmerken.

2 likes