Paar opmerkingen mbt de nieuwste release

Een aantal weken terug, precies weet ik het niet meer, is er een grote(re) release online gebracht. Duidelijk zichtbaar is dat de UI onderhanden genomen is, en ik vind het er beter uitzien. Gaandeweg ook tegen diverse nieuwe features aangelopen, waarvan zeker een aantal handige.

Een paar kleine dingetjes waar ik tegenaan liep wil ik graag even delen. Misschien ervaren anderen dat ook, en zo ja, kunnen ze evt. worden meegenomen in een toekomstige release.

  1. Dubbelklikken op de blauwe regels in overzichtsschermen.
    Blijkbaar heb ik mezelf, iig wat PerfectView betreft, een te snelle manier van dubbelklikken aangeleerd. Ik opende altijd op deze wijze een detailregel, maar nu moet ik mezelf ertoe dwingen langzamer dubbel te klikken. De Enter-toets werkt ook voor de geselecteerde regel, maar ik grijp liever zo weinig mogelijk naar het toetsenbord voor het navigeren.

  2. “Busy” animatie rechts boven.
    In samenhang met het voorgaande punt, en ook een beetje met mijn persoonlijk gevoel dat de overall performance iets minder is geworden, de applicatie soms wat trager reageert, vond ik het in de voorgaande versie wel handig om rechts bovenin een busy-gif te zien ronddraaien. Dan wist ik in ieder geval dat het klikken gelukt was :wink:
    image

  3. Openen van (bijv.) een notitie.
    Daar waar ik voorheen kon klikken op de hele kopregel van een notie (dus de datum, type en type) kan ik nu alleen klikken op het pencil-icon. Da’s goed mikken :wink:

Benieuwd of anderen dit ook zo ervaren, of wellicht andere puntjes zijn opgevallen.

Maar nogmaals, overall tevreden over de upgrade hoor :wink:
Groet, Charles

1 like

Zie nu zelf dat er wel degelijk een busy-indicator verschijnt, zij het op een andere plaats … die opmerking is dus niet meer van toepassing :upside_down_face:

1 like