Perfectview en telefoonnummers aanklikken voor VOIP

Wij maken gebruik van IAM VIOP telefoon centralen.
Helaas is hier nog geen directe koppeling voor, maar dat is een andere discusie :wink:

Wij hadden problemen met het direct aanklikken van de telefoonnummer in PV. De IAM telefooncentralen zag dit wel als telefoonnummer maar kon er vervolgens niks mee. Geen idee wat er gebeurd maar wel vervelend. In principe is dit een normaal callto: protocol. En dat werkt eigenlijk altijd goed. Helaas bij ons niet :sleepy:

Gelukkig hebben wij dit kunnen oplossen en nu leek het mij slim om dit ook te delen in de Community zodat misschien andere gebruikers hier ook wat mee kunnen.

Nu hebben we na wat stoeien het op deze manier opgelost in PV. Het is namelijk mogelijk een eigen link op te stellen voor organisatie parameters en dergelijke. Nu misbruiken wij dit een beetje om het callto protocol om te zetten naar een tel: protocol.

Nu werkt alles en zijn de telefoonnummers aanklikbaar zodat onze telefooncentrale er weel mee om kan gaan.

Zie koppelingen-> Telefonie

image

1 like

Dag Remco,

Dank voor je uitleg. Waarschijnlijk bedoel je hierbij het IAM product dat door RoutIT wordt geleverd op de door hen aangeboden BroadSoft VOIP-centrale. Dit gebeurd via een reseller, zoals ook wij van ICTzaak zijn.

Onze ervaring is dat dit via HIPIN (vanuit dezelfde partij) eventueel met klembord-bellen wel gemakkelijk gaat.

Daarnaast is ook de plugin ‘Telephone Number Detection’ in de diverse bekende browsers een behulpzame tool…

1 like

@hvv hiervoor hadden wij HIPIN met de direct koppeling naar PV. Wij zijn toen overgestapt voor de extra mogelijkheden van IAM.

Gelukkig heeft IAM ook een klembord-bellen optie. Die is veel ingebruik
Die plugin is ook wel een mooie uitbreiding voor de overige websites :wink:

Dag Remco,

Dank voor je reactie!

Klopt, een handige plug-in die voor diverse browsers beschikbaar is!

Ik wist niet dat Call to commando bij sommige VOIP oplossingen niet werkt. PV werkt zelf dacht ik ook met een routit oplossing. Ik heb een test lopen met Xelion en dat uitbellen door op het telefoonnummer te klikken gaat daar prima mee.