PerfectView koppelen met Laposta

Hallo, ik ben benieuwd naar ervaringen met een koppeling tussen PerfectView en Laposta (tbv mailings).

Groet,
Kees

Hoi Kees,

Welkom op de community! Gebruik je zelf al Laposta of ben je je nog aan het oriënteren?
@timfabels wat zijn jouw ervaringen?

Onze nieuwe website wordt momenteel gebouwd (Wordpress) en we gaan Laposta daarin integreren. Ik vraag me af of een integratie met PerfectView nodig of handig is.

Hallo @Kees,

Welkom op de community.
Leuk vraag of een integratie nodig of handig is. In mijn optiek is ja en ja het antwoord op je vraag.
E.e.a. natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid die je gaat versturen.

Laposta zegt het zelf op hun website “Bij Laposta vormt je relatiebestand de basis”.

Ja handig want:
Je wilt in PV je selecties maken en dan de campagne versturen met Laposta. Zij hebben een API dus in principe kan het.

Ja nodig want:
Als is het alleen al vanwege de unsubscribers, dat moet vanzelf naar PV gaan. Elke keer weer een download en upload maken kost ook tijd.

Hoop dat dit een voldoende antwoord is.

Groet

Herbert

Herbert, dank voor je reactie.

Ik zie de voordelen van een integratie, zoals je noemt kunnen we dan op basis van kenmerken personen selecteren en de optout wordt direct in perfectview bijgewerkt.

Wat ik me nog niet voor kan stellen is hoe de synchronisatie werkt. Stel je het volgende voor: In Perfectview staat een relatie met de naam Jan Jansen, die staat er al jaren in. Vervolgens is er een andere Jan Jansen die zich via onze website aanmeld voor de nieuwsbrief. Dan wordt neem ik aan in Laposta een relatie aangemaakt en die wordt gesyncrhoniseerd met PerfectView. Maar hoe weet Perfectview nu of er een nieuwe relatie aangemaakt moet worden of dat er bij de bestaande relatie Jan Jansen een kenmerk aangezet moet worden voor de betreffende nieuwsbrief?

Ik begrijp dat er een integratie is maar vind nergens informatie over de exacte werking.

Hoi Kees,

Onze koppeling tussen PerfectView en Laposta synchroniseert ieder kwartier automatisch nieuwe contacten van PerfectView naar Lapost. Tijdens de installatie selecteer je een lijst naar keuze. Je kunt er ook voor kiezen om alle bestaande contacten over te hevelen.
Verder ziet de koppeling of een contact reeds bestaat in Laposta of niet op basis van het e-mailadres.

De koppeling is hier te installeren:
https://combidesk.com/integration/perfectview-laposta

Mocht je verdere vragen hebben, stuur ze gerust naar support@combidesk.com

Met vriendelijke groet,
Tim - Combidesk

1 like

Hi Tim, duidelijk.

Dus PerfectView is leidend. Toch nog een paar verdiepende vragen zodat ik meer inzicht krijg in de werking van de koppeling.

Iemand schrijft zich via onze website in voor nieuwsbrief 1. Wat gebeurt er dan in Perfectview?

  • als zijn e-mailadres niet bestaat wordt er in PV een nieuwe relatie aangemaakt.
  • als zijn e-mailadres wel bestaat wordt er geen nieuwe relatie aangemaakt.

Op het aanmeldformulier voor de nieuwsbrief moeten we dan dus voornaam, tussenvoegsel, achternaam en e-mailadres vragen, want die zijn in PV minimaal nodig. Als het e-mailadres overenkomst met een al bestaande relatie dan worden voornaam, tussenvoegsel en achternaam genegeerd als deze afwijken van de data in PV of wordt de data in PV dan overschreven?

En als iemand met zijn zakelijke adres in PV staat en hij meldt zich met zijn privemaladres aan voor de nieuwsbrief dan wordt er, ook als de naam hetzelfde is, een nieuwe relatie aangemaakt en staat de persoon eigenlijk twee keer in PV. Klopt dat?

WIj hebben 3 nieuwsbrieven. Op het aanmeldformulier vinkt hij aan voor welke nieuwsbrief hij zich aanmeldt. wordt die informatie vertaald naar kenmerken in PV?

Is het mogelijk dat iemand zich afmeld voor een nieuwsbrief en dat hij voor de andere twee nieuwsbrieven ingeschreven blijft? Wordt er dan in PV per kenmerk een opt-out aangezet? Met andere woorden: is de opt-out gekoppeld aan een kenmerk?

Groet,
Kees

1 like

@Kees ik hoop dat @timfabels je vragen kan beantwoorden.

Even een klein verzoek vanuit onze kant. Mochten jullie via de mail of telefoon uiteindelijk tot een conclusie komen, zouden jullie deze dan ook hier op de community willen delen? Dit is weer nuttige informatie voor andere die ook interesse hebben in de Laposta koppeling.

Alvast bedankt!

2 likes

Hoi Kees,

Ik vroeg me af of je antwoord hebt gekregen op al je vragen en of je de Laposta koppeling inmiddels hebt draaien?

1 like

Het loopt nog Ingrid.

1 like

Ik gebruik ook La Posta, maar hoe krijg ik het gekoppeld met PV. Ik vind docu over mailchimp, maar geen simpele uitleg over la posta-pv koppeling. Kan iemand mij concreet uitleggen hoe ik de koppeling aanzet

Dag René,

Om jouw Laposta account te koppelen met jouw PerfectView account, ga je naar de website van onze partner welke de koppeling heeft gebouwd, vervolgens klik je op de button ‘Verbind je PerfectView account’.

Er zal gevraagd worden om jouw API key, Database id, User id.
Deze vindt je door in PerfectView te klikken op het oranje tandwielicoon > Koppelingen > API - Instellingen.

Als bovenstaande niet beschikbaar is, dan staan de rechten hiervoor nog niet aan.
Klik op het oranje tandwielicoon > Licenties > ‘Rechten’.
Wissel in dit scherm (aan de linkerkant) onder het kopje Rechten naar ‘applicatie instellingen’ en zet vervolgens ernaast het blokje voor alle API zaken op groen.

Hopelijk heb je hier iets aan en kan je gaan koppelen! :smiley:

Indien je vragen hebt over de koppeling specifiek, kan wellicht @timfabels jou daar verder bij helpen.

Dank je voor je reactie. Ik had het al gevonden, maar zag dat de koppeling weer een extra kostenpost is E. 120,- p/j) boven op het abonnement van Perfectview.

Fijn dat je eruit bent gekomen!

De koppeling zelf betreft geen extra kosten. Wel moet je een account bij LaPosta hebben om het te kunnen koppelen aan je PerfectView account. Wat hiervan de kosten zijn, weet ik niet.

1 like