Personaliseren van campagnes

Ik zou graag in een campagne gepersonaliseerde emails sturen. Het zou heel veel helpen in de communicatie als ik een campagne kan maken en daarin velden kan benoemen uit de klantkaart.
Dan kan ik meerdere klanten rechtstreeks aanspreken. Dat is veel persoonlijker als “geachte relatie” o.i.d.
Is dit in PV mogelijk of is dat te bouwen?

Hoi Johan,

Allereerst welkom op de community! Is PerfectView nieuw voor je of ben je bezig met een verdiepingsslag?

Heb ik even goed nieuws voor je :wink:. Om maar meteen met de deur in huis te vallen:
Als je een campagne vanuit PerfectView verstuurd wordt standaard de aanhef en de naam van de persoon meegenomen zoals deze in de relatiekaart staat aangegeven. Bij een formele aanschrijving betekent dit ‘Geachte meneer/mevrouw Achternaam’. Als je de aanschrijving aanpast naar bijv. informeel dan zal de aanhef van de persoon ‘Beste voornaam,’ worden.

Daarnaast heb je ook de mogelijkheid om velden uit de klantkaart te benoemen zoals je aangeeft. Je vind dit door te gaan naar: Applicatie instellingen > Documenten > Campagnes > Lijst met beschikbare samenvoegvelden > Downloaden.
In dit document vind je alle veldnamen en kun je deze gewoon kopiëren en plakken in je campagne in de stap ‘Tekst’ waar je de inhoud van je mail opmaakt.

Kun je hiermee vooruit?

2 likes

Dag Daniek,

Bedankt voor je antwoord.
Mijn reactie heeft even geduurd maar we zijn er nu weer mee aan de slag om dit in te richten.
Als ik doe wat jij hierboven hebt omschreven wordt de feitelijke inhoud va de velden niet getoond in de mailing maar alleen de veldnaam zoals ik het erin kopieer uit de lijst. Bijvoorbeeld «REL_ADR_VIS_street»

Waar gaat het dan mis?

Hoi Johan

Bij het plakken is de ‘waarde’ van het veld verloren gegaan. Het is nu gewoon platte tekst geworden. Zorg ervoor dat bij het plakken van het veld niet de optie ‘alleen tekst behouden’ selecteert. Bij alle andere plak methoden zal het wel goed gaan.

Kom je hier verder mee denk je?