Prijzen in offerte verspreidt weergeven

Heeft iemand hier ervaring mee?

Wij willen in een offerte de prijzen op verschillende plekken neerzetten.
Dus niet als een tabel alles onder elkaar en natuurlijk wel de prijzen halen uit Perfectview

Ongeveer zo.

offerte

Goede vraag @Herbert.Denk. Zelf heb ik enkel ervaring met het aanpassen van de standaard layout, maar je kunt onder sjablonen de lijsten met Perfectview samenvoegvelden downloaden en deze dan ‘los’ gebruiken waar je maar wilt. Daarmee moet het lukken lijkt me?

Niet helemaal.

Daarmee kan ik niet 1 product(groep) op 1 bepaalde plek tonen en dat is wat ik nodig heb.

@Herbert.Denk heb je het al geprobeerd met IF constructies?

Helaas in Word heb ik geen idee hoe dat zou moeten.

Hebben jullie daar ervaring mee, of ken je iemand

Ik heb ervaring met gebruik van een IF constructie. Echter zal ik eerst eens moeten kijken of het ook kan in combinatie met de productregelprijzen uit de regels. Ik ga e.e.a. testen en laat het je weten. Ik weet dat het met de totalen per productgroep helaas niet mogelijk is.

@Herbert.Denk, er lijken mogelijkheden te zijn. Het vergt mogelijk wel een bepaalde werkwijze bij het invoeren van de productregels in de applicatie
Een IF constrcutie in MS Word ziet er bijvoorbeeld zo uit:
IF%20constructie%20in%20MS%20Word

Ik check of de productopmschrijving ({MERGEFIELDDescription}) gelijk is aan een bepaalde tekst (dat zou je ook op productcode kunnen doen). en als die waarde gelijk is aan de ingegeven tekst, dan wordt er een tekst getoond met daarin bijvoorbeeld het samenvoegveld voor het totale regelbedrag ({MERGEFIELDTotalAmount}) en anders vindt de volgende IF conditie plaats.

Het gebruik van dit soort constructies maakt het MS Word sjabloon wat lastiger leesbaar, maar als je eenmaal goed bekend met met deze constructies dan biedt dat legio mogelijkheden.

Zie voor een ander voorbeeld van de IF constructie ook het topic MS Word samenvoegvelden

2 likes

Dank je wel @Ronald ik ga er mee aan de slag.

@Herbert.Denk, ik hoor graag van je in hoeverre het gelukt is