Producten direct toevoegen of details wijzigen vanuit je kansregel

Is er een eenvoudigere wijze om nieuwe producten toe te voegen of productdetails te wijzigen? Zover ik weet kan dit alleen via “instellingen / producten”. Het mooiste zou zijn wanneer dit direct vanuit de kansregel gedaan kan worden.

Goede vraag Lilya. Producten kun je inderdaad in Perfectview toevoegen onder Instellingen > Verkoop & facturatie > Producten.

Wanneer je hier een nieuw product toevoegt, kan je ook aangeven of de gebruiker (indien deze de rechten heeft), de volgende gegevens van het product mag wijzigen in de verkoopkansregel:

  • omschrijving
  • prijs
  • btw

Wanneer je deze checkboxes aanvinkt, kan de gebruiker deze dus nog handmatig aanpassen.

Er zijn bijvoorbeeld klanten die een “standaard product” toevoegen en daarbij alle checkboxes aanvinken, zodat deze in de verkoopkansregel altijd aangepast kan worden, met de gewenste waarden.

Hoi @yannoe.haring,
alle checkboxes zijn ook aangevinkt. Maar het gaat mij om de details die dan direct vanuit de kansregel gewijzigd kunnen worden. Nu is het enkel de omschrijving (1e regel) van het product, prijs en btw.
Onze producten zijn behoorlijk gedetailleerd. Aangezien het ook niet mogelijk is om je browser 2 verschillende tabs van PV open te hebben staan (bv 1 voor instellingen/producten en de 2e voor de verkoopkans), moet je nog weer heen en terug switchen. Ben je in de details iets vergeten te vermelden of heb je een foutje gemaakt, moet je weer eerst terug naar je instellingen.
Zijn er plannen om dit eenvoudiger te maken?

Bedankt voor je reactie Lilya. Wat jij aangeeft klopt inderdaad, de details zijn vanuit de kansregel niet handmatig te wijzigen. Hiervoor zou je dan echt weer naar de producten moeten gaan.

Ik heb het bij ons intern nog even nagevraagd en gekeken of hier al eerder vraag naar is geweest. Dit is niet het geval, dus ik ga deze vraag voor jou neerleggen bij onze ontwikkel afdeling. Zij zullen deze wens dan gaan beoordelen op haalbaarheid en bepalen de prioriteiten. Indien de functionaliteit beschikbaar komt lichten wij je hier over in.

1 like

Vraag je nu aan of de details in de regels (kans of factuur) te wijzigen zijn, of vraag je aan of vanuit kans en/of factuur aanmaken je direct een nieuwe product kunt toevoegen ipv - zoals hierboven reeds beschreven door Lilya - voortdurend te moeten switchen?
Dat laatste is voor ons ook heel erg belangrijk - en het zou ons een hoop tijd besparen.

@KarinH de wens om de details van de regel direct vanuit de kans te kunnen wijzigen is doorgezet naar onze afdeling ontwikkeling. Ik kan jullie bij deze laten weten dat deze wens inmiddels is beoordeeld en dat dit (helaas) technisch niet haalbaar blijkt.

Wat betreft jouw vraag over het aanmaken van een nieuw product vanuit de kans ben ik even benieuwd of de werkwijze zoals Yannoe die hierboven beschreven heeft je zou kunnen helpen. Je zou een ‘Algemeen’ product kunnen aanmaken. Door in de instellingen alle checkboxes aan te vinken kun je na het selecteren van dit product binnen de kans zelf alles wijzigen. Ik ben benieuwd :slight_smile:

Nee, wij hebben een groot aantal product groepen en een constant wijzigend/vernieuwend assortiment, dit helpt slechts in uitzonderlijke gevallen (wat we dus reeds doen).
Het zou handig geweest zijn om rechtstreeks vanuit het bestaande scherm (kans of factuur) een nieuw product aan te maken.

Ok dat is duidelijk @KarinH. Ik zal jullie wens doorgeven aan de afdeling ontwikkeling. Zij zullen de mogelijkheden onderzoeken en bepalen de prioriteiten. Zodra er hier meer over bekend is zullen we je hierover informeren :star_struck:

Hallo @KarinH,

Ik wil graag even een tip geven met betrekking tot je andere vraag: “kun je twee schermen open hebben staan in PerfectView?”.
Dat kan niet als je dezelfde browser gebruikt, maar dat gaat wel als je de twee sessies in twee verschillende browsers opent. Ik gebruik het zelf op mijn Mac met Safari voor de eerste sessie, en Opera voor de tweede sessie. Ik moet namelijk ook regelmatig producten nieuwe aanmaken of aanpassen, en dat dan meerdere malen tijdens het invullen van een verkoopkans.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

2 likes

Merci, leuk idee maar niet geschikt voor mijn (kleine) laptop :wink:

Het gebruik van een incognito venster in Chrome werkt hiervoor ook prima!

2 likes

@KarinH de wens om de details van de regel direct vanuit de kans te kunnen wijzigen is doorgezet naar onze afdeling ontwikkeling. Ik kan jullie bij deze laten weten dat deze wens inmiddels is beoordeeld en dat dit (helaas) technisch niet haalbaar blijkt.

Hierop terug komend. Jammer dat het niet technisch haalbaar is om dit te doen. Wij zouden dit ook heel graag willen. En ik nomineer deze functie dan ook als #ideeënbus-pv.
Wat bij het technisch niet haalbaar zet ik mijn vraagtekens. Als software ontwikkel bedrijf kennen wij de uitspraak ook. Maar eigenlijk is alles mogelijk, maar vaak prijs technisch niet interessant :wink:

Als het toch niet kan, om wat voor reden dan ook dat deze details vanuit de regel direct te wijzigen, laat het dan in ieder geval zien.
Nu tast een gebruiker van pv eigenlijk in het duister of er product details staan. totdat ze de offerte/factuur exporteren naar een word-sjabloon.

Dit tonen kan natuurlijk op veel manieren.
Dan wel door een i te tonen naast de omschrijving met daarin een popup met de details

image

Of een dropdown driehoekje. Verzin wat leuks :wink:

Dropdown zou inderdaad een mooie optie zijn. Bij ons offertesysteem werkt dat ook.

Bijkomend voordeel is dat je teksten die specifiek voor die offerte zijn aangeapst (in ons geval bijvoorbeeld hoe we een product gaan monteren) in je orderregels kan zetten.
Vanuit PV wordt dat vaak in de Word offertes getypt omdat je in nu eigenlijk nergens kwijt kan want veel toelichting typen in een orderregel is geen doen met dat kleine regeltje.
Bij de minste of geringste wijziging aan een offerte moet je opnieuw een offerte genereren en ben je al je handmatige toevoegingen kwijt.

Beste @Vincent,

Een dropdown zou, zoals je meldt, een mooie toevoeging zijn aan de functionaliteit. je schrijft verderop:

Bij de minste of geringste wijziging aan een offerte moet je opnieuw een offerte genereren en ben je al je handmatige toevoegingen kwijt.

De offerte is als een WORD document opgeslagen als bijlage en kun je downloaden en muteren. Je kunt dus verder werken aan de versie zoals je de laatste keer hebt opgeslagen.
Voorwaarde is wel dat je de Office Add-In heb geïnstalleerd. Die zorgt ervoor dat de wijzigingen worden gesynchroniseerd met het bestand wat is opgeslagen in PV Online.

Dank voor je reactie Ton. Ik ben bekend met die functionaliteit. Echter worden bij ons nogal eens wat offerteregels gewijzigd tijdens het proces. Dan staan je handmatige aanpassingen in de oude offerte en de juiste verkoopkansregels in de nieuwe.

Even ter info. Ik heb dit topic toegevoegd aan de categorie Jouw ideeën zodat jullie op dit idee kunnen stemmen.

Hi @Vincent.
Ik snap het. Wordt dus stemmen op dit idee. (Zie de reactie van @Ingrid.Peters) Ik heb het al gedaan :slight_smile:

Is dit idee nog ergens in de pijplijn na de nieuwste update?

Hoi Remco,

In onze meest recente update is het mogelijk gemaakt om in één browser meerdere tabbladen van PerfectView te openen, zonder dat dit conflicten oplevert.

Zo kan je nu gemakkelijk de details inzien en eventueel wijzigen zonder dat je uit je verkoopactiviteit hoeft te gaan.

Goede morgen Janneke,

Dit is wel handig ja, maar meer een workaround. Niet iedereen heeft ook de rechten om de producten instellingen te openen/in te zien.

1 like