PV op of-line smartphone

Weer er iemand of PV gebruikt kan worden op een of-line smartphone?

Hallo Maurizio,

Leuke vraag.

Ik dacht ik ga dat eens even testen, maar ik krijg mijn telefoon niet offline :slight_smile: kan mijn wifi wel uitzetten maar dan heb ik nog steeds verbinding via mijn 4G. Hoe ik dat uitzet, ik heb geen idee.

Aan de andere kant weet ik dat de app. van Perfectview bij het opstarten heel veel informatie in de cache plaatst, juist om niet steeds online te hoeven gaan. Dus als je dan offline wilt gaan werken, eerst de app opstarten als je wel bereik hebt.

Zoals gezegd, niet getest!

Hoor het graag als iemand dat wel kan testen.

1 like

Dag Maurizio,

Hoewel PerfectView inderdaad gebruik maakt van een cache, wordt dit alleen gebruikt voor snelheid en wellicht beperking van het internetverkeer.

Het is niet mogelijk om offline PerfectView te raadplegen, bij mij werkt dit i.i.g. niet.

Is er een speciale reden waarom je dit op deze manier nodig zou hebben?

2 likes

Mijn salesmensen hebben moeite met het gebruiken van CRM. Wil alle “maar” wegnemen

Niet offline kunnen werken is een van deze “maar”. Ze melden dat ze dikwijls geen goede internet verbinding hebben en dan moeten ze het gebruik uitstellen tot een ander tijdstip

Offline kunnen werken zou beter zijn


Helder.

Zelf heb ik dit bezwaar nog nooit gehoord omdat tegenwoordig eigenlijk elke telefoon gebruik kan maken van een goede 4G/3G en/of hotspot-verbinding.

Het lijkt me voor cloud-based software vrij lastig, bij grote organisaties moet er wel erg veel gecached worden om alle data beschikbaar te houden


Ik raad aan om vooral te focussen op de mogelijkheden en voordelen die CRM juist biedt. Ik weet uiteraard niet wat het alternatief is, maar een Excel-file cached openen op een telefoon levert i.i.g. veel conflicten op


2 likes

Grappig dat 'm (als ik 't goed lees) dat dan in het offline raadplegen zit. Ik heb het hier intern anders ervaren. Juist het feit dat PV via een app te benaderen is, was voor mij de wortel die ik sommige collega’s kon voorhouden waardoor ze alsnog overstag gingen. Het feit dat ze via hun telefoon in ieder geval kunnen raadplegen en snel een gespreksverslagje toevoegen was nou net het laatste zetje dat ze nodig hadden :slight_smile:

1 like

@Maurizio begrijpelijk dat er altijd naar een ‘maar’ wordt gezocht. Verandermanagement is altijd gefocust op de keybenefits dus de voordelen. De oppositie is voornamelijk gefocust op de issues de nadelen waarom niet te veranderen. Wellicht kan je voor je team een matrix maken om de voordelen en nadelen in categorieĂ«n te zetten en een cijfer te geven. Deze door je team in te laten vullen en de uitkomsten te bespreken.

Geen bereik hebben met de mobiel kan je dan hopelijk uit de emotie sfeer halen en classificeren als grote impact of lage impact om wel of niet gebruik te maken van CRM. Blijkt dat de bereikbaarheid van je collega’s echt een major issue is dan help ik je graag als connectiviteits expert. In Nederland zijn voor mij weinig geheimen betreft dekking of connectiviteit.

1 like