PV webformulieren doormeten met Google Tag Manager?

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het doormeten van de Perfectiew webformulieren met Google Tag Manager en hoe ik dit het beste kan inrichten. Op onze site maken we gebruik van 2 formulieren die we graag willen tracen aangezien we onlangs online marketing hebben ingezet.

Nu is het webformulier van Perfectview op onze site als iframe geplaatst en onze webbouwer geeft aan dat zij geen actie kunnen maken na het invullen van een iframe. Zij zeggen verder dat het misschien wel mogelijk is een maatwerk formulier te maken die dan gekoppeld is met Perfectview waarbij er dan een aanroep gedaan wordt naar een bedankpagina die dan vervolgens wel doorgemeten kan worden. Dit zou dan alleen kunnen als de API van Perfectview dit ook ondersteunt.

Wie kan mij meer vertellen of heeft een (andere) oplossing hierin? Ik ben vast niet de enige!

Dank alvast!

Goedemorgen Monique,

Dit kan je inderdaad het beste oplossen door middel van de API van PerfectView. De API-user kan je activeren in de instellingen van PerfectView. Vervolgens is het belangrijk dat de juiste rechten voor de API-user in PerfectView worden ingesteld.

Daarna:

  • de websitebouwer maakt een ‘standaard’ (html/php) formulier op;
  • achter de ‘submit’-knop koppel je de API-aanroep die een relatie en activiteit aanmaakt in PerfectView.
  • daarna kan je doorlinken naar een bedankpagina.

Eventueel kunnen wij de benodigde API-call’s aanleveren inclusief een Visio-schema. De meeste websitebouwers worden daar vrolijk van. Als je dat wenst, wil je dan contact met mij opnemen?

Succes!

1 like

@avdz Dank voor je antwoord! Waar moet ik precies op letten?

Monique. In Perfectview heb je de optie om de bedanktpagina op je eigen website te maken. Volgens mij is dat voldoende voor de Google Tagmanager.

1 like

Is ook zo @Herbert.Denk! Dank!

1 like

Zou jij mij de benodigde API-call’s kunnen aanleveren inclusief een Visio-schema. Denk dat ook onze websitebouwer daar vrolijk van wordt.

Groet,
Arjen de Haan

Hoi Arjen,

Bedankt voor je bericht!
ICTzaak is eind vorig jaar gestopt met het ontwikkelen van (nieuwe) koppelingen. @Ingrid.Peters, misschien kan een andere partner Arjen hiermee helpen?

Jammer natuurlijk, zal eerst onze websitebouwer vragen of het nodig is. Bedankt voor je antwoord in ieder geval.