Mijn CRM systeem gebruik ik ook om een sales campagne te voeren.
Als ik mijn mailinglist inzet om bijvoorbeeld mensen te attenderen op een training die gaat komen wil ik graag dat de mensen zich inschrijven voor die training. Dit gaat niet altijd even gemakkelijk.
Door in te zoomen op mijn campagneresulaten, kan ik zien wie de campagne geopend heeft. Voor mij is een interessante groep, mensen die vaker dan een keer het bericht hebben bekeken. Door een schifting te maken in mensen die vaker op het bericht hebben gelikt maar (nog) geen actie genomen hebben, stuur ik deze lezers (leads) nog een persoonlijk bericht met een uitnodiging voor bijvoorbeeld een persoonlijk gesprek via bijvoorbeeld skype.
Het kost een beetje inspanning. Levert heel veel op.
Mijn doel is om met deze mensen in gesprek te komen. Door een extra (gratis) mogelijkheid te bieden om met mij te sparren levert dat mij inzichten op. Feedback over bijvoorbeeld mijn campagne, betere en aanvullende inzichten wat er leeft en speelt bij hen. En daardoor maatwerk te leveren voor deze lead die het als zeer prettig ervaart voor persoonlijk contact. Soms levert dat alsnog een inschrijving op of input voor een volgende campagne.
Wat vind jij van deze tip en welke tip op sales gebied wil je met ons delen?