Support tip van de week: KvK koppeling

Heb je de KvK koppeling actief staan of wil je deze activeren maar weet je niet 100% wat je er allemaal mee kan doen? Dan kan je hier lezen wat er mogelijk is!

De KvK koppeling is een koppeling die los geactiveerd moet worden. Je kan dit terugvinden onder Instellingen > Applicatie instellingen > Koppelingen > KvK Koppeling.

Zodra de koppeling is geactiveerd gebeurd er eigenlijk nog niet zo heel veel. Wat je zal merken is dat als je een nieuwe organisatie toevoegt is dat je een extra veld hebt wat in te vullen is, het KvK nummer. Als je een nieuwe organisatie opvoert kan je op basis van het KvK nummer of de organisatie naam de database van de KvK doorzoeken om bestaande informatie die bekend is bij de KvK direct in je Perfectview database te zetten.

Vul de gegevens in en druk op Zoek eerst in in PerfectView en de KvK-bestanden. Als resultaat krijg je twee lijsten terug, een lijst met eventuele duplicaten binnen PerfectView en de resultaten van de KvK. Je kan in de lijst van de KvK een organisatie selecteren en deze toevoegen aan de PerfectView database. Door dit te doen blijft er een actieve koppeling tussen deze organisatie en de KvK database, als er een update is doorgevoerd binnen de KvK dan kan je deze ook doorvoeren in PerfectView. Je krijgt hier een melding van in de vorm van het CompanyInfo icoon wat aan de rechterkan van het scherm in PerfectView naar voren komt als er updates beschikbaar zijn.

Maar wat als je al een organisatie in het systeem hebt staan welke nog niet gekoppeld is aan de KvK? Dat is geen probleem, ga naar de relatiekaart van de betreffende organisatie en kijk achter het veld Organisatienaam. Als het goed is zie je hier het koppel icoon staan. Als je hier op drukt zal PerfectView op basis van de gegevens op de relatiekaart de KvK database doorzoeken naar een match, als deze gevonden is kan je het correcte bedrijf selecteren uit de lijst en de bestaande organisatie binnen PerfectView koppelen en direct updaten met de informatie uit het KvK-register.

1 like

Hi
WE hebben de kvk koppeling actief. Hoe kan ik überhaupt zien als een bestaande organisatie in PV gegevens heeft overgenomen van de KVK?
Als ik op een voorbeeld organisatie in PV ga en klik achter de organisatie op het koppel-icoon ‘Company.info’ dan opent hij de site “https://companyinfo.nl/plugins-en-integraties/” maar laat hier geen relatiegegevens van KVK zien?
Wat mis ik of doe ik verkeerd?

Hoi ,
Ik had niet goed gelezen. Het koppelicoon gevonden op de relatiekaart. Zie bijlage

2 likes

Het zou handig zijn, om als er KvK updates zijn dit op de klantkaart te tonen.

Nu wordt een totaaloverzicht getoond in de rechterkolom.

Idee is als je een klantkaart opent even kunt kijken wat er gewijzigd is.
Je hebt wellicht de klant aan de telefoon en stemt de wijzigingen af.

2 likes