Heel praktisch? Zet een goed marketing plan op of zoek hier hulp bij.
Het plan omvat jouw boodschap, doelgroep en middelen (website, social media, nieuwsbrief etc.) in grote lijnen.
Pak er dan een systeem bij, bijvoorbeeld je CRM systeem en richt (in het geval van Perfectview) hier de diverse middelen met meer details in (zoals Social Media ️ Facebook ️ Berichten / Live Sessies / Advertenties) in in wachtrijen of pak hier een Project Management tool voor zoals Trello of Airtable.
Schrijf een planning uit, creëer de content en plan deze in bijvoorbeeld via Buffer of Hootsuite.
Het is even flink wat werk, maar op deze manier zit er een eenduidig verhaal in je marketing, volgen de berichten elkaar op logische volgorde op en wekelijks of maandelijks in één keer je berichten opstellen en inplannen kost véél minder werk dan dagelijks weer iets nieuws moeten verzinnen en uitzetten.
Het monitoren van marketing hoeft ook geen zeeën van tijd te kosten, 1 à 2 keer een half uur is vaak ook al meer dan genoeg. Wekelijks Analyticus checken, maandelijks je strategie hier op aanpassen passen is prima! Je wilt ook niet van de hak op de tak springen Advertentie resultaten wekelijks monitoren is ook meer dan voldoende.
Al met al blijft marketing voeren natuurlijk een vak op zich! Maar hoe slimmer je je “marketing systeem” inricht, hoe efficiënter je hier mee kan werken.
En kom je er niet uit? Of heb je gewoonweg niet voldoende tijd? Dan zijn er inmiddels talloze VA’s die dit soort klussen graag (deels) van je over nemen of je hier in begeleiden!