Van potlood en papier naar CRM

Goedemiddag!

Ik had vandaag een afspraak en dit was weer een typische CRM case :smiley:! Waarschijnlijk voor iedereen herkenbaar.

De persoon in kwestie is een tijdje geleden een marketingbedrijf begonnen gericht op horecagelegenheden. Ze is niet direct gestart met een CRM systeem maar met het registreren op papier, notitieblok in de telefoon en zomaar ergens opslaan in haar hoofd. Conclusie, alle gegevens staan overal en nergens.
Zoals je dan wel kan raden… geen overzicht en lichte paniek.

Na onze afspraak was ze gelukkig gerustgesteld :star_struck:. Wat vooral fijn voor haar is, is de applicatie voor telefoon of tablet. Ze gaat namelijk dagelijks op pad langs suspects. Ze kan dan netjes de notities op de relatiekaart noteren en direct een opvolgactie klaarzetten om bv een offerte te sturen.
Alles centraal op 1 plek :heart_eyes:

Heeft iemand anders onlangs nog een mooie CRM prkatijk ervaring die hij/zij wil delen?

Fijne avond allemaal!

4 likes

Laatst was ik op bezoek bij een administratiekantoor om samen te kijken waar de toegevoegde waarde van CRM zat voor haar dagelijkse activiteiten.

Ten eerste kon zij haar boekhoudhoudprogramma “Snelstart” eenvoudig koppelen met Perfectview CRM waardoor al haar klanten en leveranciers in een paar minuten in Perfectview CRM stonden.

Vervolgens hebben wij haar klanten in vier groepen verdeeld. De groepsnamen hebben wij eenvoudig via de “keuzelijst” handmatig toegevoegd.

Met gebruik van deze instellingen kan zij per groep een campagne starten en de doelgroep informeren over bijvoorbeeld het inleveren van de facturen voor de inkomstenbelasting.

Aansluitend komt er een opvolgactiviteit voor haar zodat ze grip heeft op de campagne en de doelgroep kan checken en desnoods kan nabellen of zij de benodigde documenten hebben aangeleverd.

Voor haar betekent dit dat zij eenvoudig haar doelgroep kan benaderen en overzicht houd wie wel of wie niet heeft gereageerd.

Ik zag een glimlach op haar gezicht verschijnen en dat is voor mij het teken dat iemand de toegevoegde waarde van CRM heeft ontdekt.

4 likes

3 berichten zijn gesplitst naar een nieuw topic: Hoe hou je je collega’s gemotiveerd