Verkoopkans vergelijkbaar met Project?

Ik heb een verkoopkans aangemaakt voor een relatie waarvoor ik een AOV offerte heb gemaakt. Als dat doorgaat komen daar allerhande taken bij: mails/documenten / gespreksnotities. Die ‘hang’ ik dan allemaal onder die verkoopkans.

Eigenlijk fungeert die verkoopkans dan als project. Een project is voor mij een paraplu waar alle sub activiteiten onder komen te hangen.

Zou je kunnen stellen dat -los van de forecast/kansregels- een verkoopkans in basis hetzelfde is te gebruiken als een project ? Of zijn er toch verschillen?

Hoi Peter,
Voor mij is het belangrijkste verschil dat een verkoopkans altijd een einddatum heeft en een project niet.
Vanuit projecten kun je nieuwe activiteiten aanmaken en vanuit een verkoopkans alleen activiteiten koppelen.

Groet,
Fennard

Nieuwe activiteiten aanmaken of … activiteiten aanmaken? Wat is het verschil?

Naar mijn mening gebruik je in basis de verkoopkans net zoals een project. Bij beide activiteiten kun je gekoppelde activiteiten toevoegen (nieuwe/openstaande & afgesloten).

Dit is per gebruiker/situatie anders. Er zijn veel PV gebruikers waarin in het project ook al een einddatum is vastgesteld. Denk bijvoorbeeld aan een training.

Er is nog wel een verschil. Bij projecten heb je (standaard) een tabblad ‘betrokken relaties’. Overigens kun je het tabblad ‘betrokken relaties’ ook activeren voor al de overige activiteiten. Dat doe via Instellingen -> Applicatie instellingen -> Configuratie -> Tabbladen.

1 like