Visitekaartjes scannen

Wel of niet gebruiken … visitekaartjesscanapparaat …:confused:

Ik heb er een duidelijke mening over.
Maar ik ben ook heel benieuwd hoe men in het veld hierover denkt.

Laat het me weten. Misschien weet iemand me te overtuigen.
Katja

2 likes

Goeie vraag, ik kom toch regelmatig klanten tegen die hierom vragen. Ik lees mee :wink:

Oh en @Herbert.Denk en @avdz hebben hier vast ook wel een mening over!

Klopt, bij sales krijgen wij deze vraag ook best vaak. Ik ben ook benieuwd :smiley:

Hele goeie vraag. Zelf ben ik een voorstander van scannen, mits het goed gaat. Zelf ben ik al een tijd op zoek naar een goede scan app. met een api die we kunnen benaderen. Nog niet gevonden.

Wat ik geprobeerd heb:

  • Evernote
  • Snapbizzcard
  • CamCard

Camcard heeft wat mij betreft de beste resultaten, gescande kaartjes kan je ook meteen opnemen in je adresboek van je telefoon.

Mijn droom is een scan app die je direct aan je eigen crm kan koppelen, in mijn geval Pefectview :wink:

Dag @Herbert.Denk,

Jij geeft aan dat je de beste resultaten hebt met CamCard.
Betekent dit dat jij een api koppeling hebt tussen PV CRM en Camcard?
En zo ja, wat zijn je ervaringen hier tot dusverre mee?

1 like

helaas @daniel dat nog niet.

Wat in CamCard wel kan is een Excel downloaden en die vervolgens importeren.

@Herbert.Denk bedankt voor je reactie.

1 like

Wat is jouw mening @katja?

Ik ben pertinent tegen.

Je gaat toch altijd eerst kijken of het bedrijf al in je CRM zit. En de contactpersoon.
Misschien wel. Dan hoef je alleen maar informatie aan te vullen om het te verrijken.

Die kaartjesscanner werkt alleen als je in lijnen denkt.
Een goed CRM heeft diagonalen en kruisverbanden.

2 likes

@Herbert.Denk : thanks voor de input! Ik heb even gekeken en er staat een wens open voor een koppeling met de CamCard app :slight_smile: Maar goed als er geen api koppeling mogelijk is dan vrees ik dat wij dit ook nog niet kunnen realiseren…

Maar wat @katja zegt is wel waar! Eigenlijk zou zo’n koppeling heel slim moeten zijn om de registratie goed te laten verlopen en geen dubbelingen te creëren.

Ik ben voorstander voor een koppeling. misschien een beetje vloeken in de kerk; ik heb met hubspot gewerkt en dit draait bij mij nog op de achtergrond. via de app kan je kaartjes scannen en in hubspot opslaan, maar als de relatie al in je crm staat krijg je de melding dat deze persoon er al in staat en het kaartje niet wordt opgeslagen.

2 likes

@RBA zou mooi zijn als we dat ook bij Perfectview voor elkaar kunnen krijgen.

Bedoel je hiermee dat Hubspot een scanner in hun eigen app heeft? Dus niet via een app als CamCard?

Persoonlijk ben ik net zoals @katja voorstander van het handmatig invoeren van de relatiegegevens. Ik vraag me af hoe zo’n app de controle op dubbele gegevens uitvoert en dan heb ik het over zowel organisatie- als contactpersoonsgegevens.

Hoe zij dat exact doen weet ik niet. Wat ik wel weet is dat zij op basis van de e-mail veel gegevens kunnen traceren. Wanneer je een nieuwe relatie handmatig invoert vraagt het pakket om het e-mailadres. Je kan een gratis account aanmaken, misschien handig om eens wat features te bekijken.