Vraag over datumvelden en voornaam/roepnaam

1- Doe dan plies iets aan de vreselijke datumvelden. Ik klik me suf als ik een geboortedatum wil
invullen, gewoon intikken is onmogelijk.

2-Het veldje ‘voornamen’ moet vóór het veld ‘voorletters’ komen.
Voorletters bestaan uit de eerste letter van… je voornamen!
Niet van je roepnaam :slight_smile: PV pakt nu alleen de eerste letter van de roepnaam.

egbert

Dat wasset.
Grtz Peter

Hoi Peter,

Dank voor het delen van je verbetersuggesties :slight_smile:

Aangaande punt één, het zou zeker mogelijk moeten zijn om in een datumveld te typen. Ik heb dit net ook even getest en bij mij werkt dit goed. Met welke browser werk je? Wellicht dat het daar nog mee te maken kan hebben. Ik werk in Google Chrome, daarin werkt PerfectView overigens sowieso het optimaalste.

Wat ook handig is om te weten is dat je op de titel in de blauwe header van de kalender kunt klikken. Op deze manier kun je gemakkelijk ‘uitzoomen’ en zodoende sneller op zoek naar de gewenste datum. Hopelijk gaat dit je ook helpen. Onderstaande printscreen illustreert dit.

Wat betreft punt twee heb intern even nagevraagd wat de reden is waarom er hiervoor gekozen is. Uit ervaring blijkt dat het veld ‘Voornamen’ nauwelijks gebruikt wordt terwijl het veld ‘Roepnaam’ bijna altijd ingevuld wordt. Om deze reden is ervoor gekozen om het veld ‘Voorletters’ automatisch te vullen met de eerste letter van de ‘Roepnaam’ zodra je in dit veld klikt.

PS: ik heb de naam van het topic trouwens even gewijzigd zodat het voor andere peepz ook makkelijker terug te vinden is :wink:

gaat in Chrome inderdaad stukken beter!

1 like

vooruit dan maar weer :smiley:

2 likes

Handig, die tip van de blauwe kalender header; die wist ik nog niet.

3 likes