Waarom je het veld Status bij je commerciële relaties wil gebruiken

Onze voorbeelden in deze keuzelijst zijn geïnspireerd op de status die de ANWB aan hun klanten geeft. Wanneer een relatie klant wordt bij de ANWB, krijgt deze de status D. Hoe langer een relatie klant is, hoe hoger diens status wordt en hoe meer privileges je krijgt. Waarbij Top alleen weggelegd is voor zeer speciale mensen ;).

Jij kunt ook een status meegeven aan je relatie. Dit kan zijn net als bij de ANWB op basis van senioriteit maar denk ook eens aan hoeveel potentie een relatie heeft of omzet. Je kunt de keuzelijst aanpassen naar wat voor jou belangrijk is.

Je kunt hier vervolgens makkelijk vervolgacties op inzetten. Zo kun je je belangrijkste klanten eruit filteren als je een uitnodiging wil sturen voor een event. En zou het niet mooi zijn als we die klanten met een lage status kunnen upgraden? PerfectView biedt de mogelijkheid om middels een campagne ervoor te zorgen dat deze relaties bij de juiste verkoper bijvoorbeeld 2 keer per jaar in zijn Te doen lijst komt zodat deze kan inzetten om van die c-klant een a-klant te maken. Dat is nog eens gericht relatiebeheer ;).

Hebben jullie nog andere toepassingen voor dit veld?

4 likes

Hoi!

Wij gebruiken de status voor onze aangebrachte Leads. Een soortgelijke functie zoals hiervoor beschreven, maar net anders. We gebruiken zowel de bron (statistieken - verkoopkans) als de status van een klant. De bron van een lead is dan zakelijke partner die als soort tussenpersoon fungeert en ons met regelmaat leads aanbrengt. We nemen als voorbeeld BedrijfX. De status kan dan een verdeling zijn in BedrijfX-A, BedrijfX-B en BedrijfX-C. De verdeling A, B en C geeft dan de mate van contact weer, waarbij wij bij status A het volledige contact leggen met de lead en wij bij status C alleen offerte maken en het contact met de lead aan BedrijfX-C overlaten.

Hierdoor kunnen wij makkelijk een overzicht genereren van de aangebrachte leads per zakelijke relatie.

Enige wat ik nog niet heb kunnen ontdekken is hoe we op Status in een weergave kunnen filteren. Zie onderstaande afbeelding als voorbeeld. Bij het geel gearceerde willen wij heel graag ook een selectie kunnen maken.

Mocht iemand ons verder kunnen helpen hiermee, dan hoor ik dat heel graag.

Beste @SharonDecom,

Er zijn 2 mogelijkheden om een selectie te maken:

  • Je kunt op de kop van de lijst (onder het knopje nieuw) de gewenste Status invullen en de lijst zal dan alleen de items tonen die de ingevoerde waarde bevatten.
  • Je kunt ook een gefilterde lijstweergave maken. Dat realiseer je door een bestaande lijst aan te passen en met de functie ‘filters’ de gewenste filters toe te passen op één of meerdere kolommen.

Goedemorgen @ton!

Bedankt voor jouw reactie.
De eerste tip lijkt inderdaad te werken voor nu. :star_struck: In het zoekveld kan ik op een deel van status zoeken. Zoek ik daar slechts op onze zakelijke partner (in het vorige voorbeeld BedrijfX) dan krijg ik inderdaad een selectie van alle A, B en C leads van deze partner.

Ik maak hierop uit dat je geen ‘dropdown selectiemenu’ kan toevoegen waar gewenst? Of trek ik dan een verkeerde conclusie? Het lijkt mij namelijk nog mooier als wij ook bij status een dergelijke dropdown kunnen toevoegen. Net als bij fase, categorie, offerte status, bron e.d.

Hallo @SharonDecom,
Je kunt - voor zover ik weet - niet zelf een filter (dropdown voor selectie) toevoegen. Dan blijft de tweede optie over: een gefilterde weergave maken. Dan werkt op zich prima. Een gefilterde weergave past zich automatisch aan aan de mutaties binnen je klantenbestand en is snel op te roepen. Het maken van een gefilterde lijstweergave is een niet al te grote klus.
Succes ermee!

1 like

Hoi @SharonDecom!

Fijn dat je er met de tip van @ton uit bent gekomen :raised_hands:. Je kunt zelf geen drop down selectiemenu toevoegen in PerfectView, maar in principe zou je op alle keuzelijsten moeten kunnen filteren. Ik zie echter dat dit voor dit specifieke lijstje inderdaad niet op gaat. Ik ga even navraag voor je doen bij onze afdeling ontwikkeling wat de reden hierachter is en ik dit laat ik je hier nog even weten.

Groeten, Michelle

1 like