Waarom webformulieren koppelen met je CRM?

Het meest eenvoudige antwoord op die vraag is, omdat het tijd scheelt.

Hier een paar voorbeelden.

  • Een offerte aanvraag via de website laten verlopen zodat deze vervolgens als verkoopkans helemaal ingevuld in je CRM klaar staat.
  • Een informatie aanvraag, bijvoorbeeld voor een brochure, laten invullen op je website en als taak klaarzetten in je CRM, met de juiste kenmerken.
  • Bij het uitvoeren van een marketing campagne op de landingspagina het in te vullen formulier direct als terugbel taak klaar zetten.
  • Een support aanvraag via de website laten invullen en direct als support ticket opnemen in je CRM,

Ben benieuwd of jullie nog meer toepassingen weten te verzinnen?

3 likes

Ha Herbert,

We hebben voor een klant een koppeling gemaakt tussen Wordpress (Formidable Forms) en Perfectview. Deze hebben we uitgewerkt tot een plugin. De voordelen die je noemt zijn er direct, vooral bij veel aanvragen per dag/week. We verwachten in de zomer onze plugin verkoopbaar te hebben. Men kan zich wel aanmelden op form2crm.com om op de hoogte gehouden te worden.

Erik Plomp

@erik dat klinkt interessant! Ik begrijp dat het formulier wat door jullie gemaakt is een maatwerkformulier is wat middels de API informatie in CRM inschiet. Je kunt in PerfectView ook gebruik maken van de standaard webformulieren. @Herbert.Denk en @erik kunnen jullie aangeven wat de voordelen zijn van het werken met een maatwerkformulier via de API ten opzichte van de standaard webformulieren?

Ik ben benieuwd :slight_smile:

@michelle.klerks Het is geen maatwerk. Het is een plugin die door iedereen met Perfectview en FormidableForms te gebruiken is. We hebben standaard 1 product dat je kunt koppelen, maar met een aanpassing kunnen we meerdere producten koppelen aan een aanvraag. Voor onze eerste klant een aanvraag voor m2 behangen. Waarbij andere antwoorden middels een memo aan de aanvraag gehangen worden. Uiteraard worden de klantgegevens ook direct Perfectview ingeschoten of aangemaakt. De reden is dat je conversie wilt. De webformulieren zien er wat ons betreft niet goed uit. Je kunt met de formulieren niet goed je labels aanpassen. En de opmaak is lelijk.
Wat ook handig is, is bv een bedankpagina (die je ook weer kunt tracken in Analytics). Met een formulier uit een plugin kun je die tonen.
Een voorbeeld van een aanvraagpagina:

Dit is een voorbeeld van een standaardformulier:

2 likes

@Herbert.Denk ik heb me laten vertellen dat jullie bezig zijn met een platform om het voor een gebruiker eenvoudiger te maken een koppeling tussen PerfectView en een website te maken. Klopt dit? Wat houdt dit platform precies in?

Hallo @Ingrid.Peters, leuk dat je dat vraagt en het klopt wat je zegt.
Wij zijn bijna zo ver dat we elk formulier van elke website kunnen koppelen aan Perfectview en dan daaraan 1 of meer activiteiten hangen.

Dat is ontstaan vanuit de behoefte van klanten van ons om met de eigen opmaak een formulier op de website te hebben. Dat kan lastig met de formulier functie van Perfectview.

In de afgelopen jaren hebben we verschillende formulieren voor klanten gemaakt die wat uitgebreider zijn dan met formulier functie gemaakt kan worden.

Bijvoorbeeld een offerteaanvraag vanuit 7 verschillende doelgroepen. Offerte aanvraag met meerdere opties, support aanvraag met ook weer meerdere opties.

Met die kennis zijn we nu een SAAS API platform aan het ontwikkelen.

Als we ermee klaar zijn zal ik een online introductie bijeenkomst plaatsen op de evenementen van deze community :slight_smile:

Ik ben natuurlijk heel erg geĂŻnteresseerd in wat de mensen nog meer willen m.b.t. formulieren op websites en/of koppelingen met Perfectview.

1 like

@Herbert.Denk en @erik leuk om te lezen dat er zoveel mogelijkheden zijn :slight_smile:.

Zijn er nog andere mensen die hun website gekoppeld hebben aan CRM en wat zijn jullie ervaringen daarmee?

1 like

Dat klinkt interessant! Hoe technisch moet je zijn om het platform te kunnen gebruiken?

Zet mij maar vast op de lijst :wink:

1 like

Hoi @Ingrid.Peters,

We proberen het zo eenvoudig mogelijk te maken. Maar uit de praktijk weet ik dat enigen kennis van Perfectview en enige kennis van web formulieren wel noodzakelijk is.

Je staat op de VIP lijst :smile:

1 like

@Herbert.Denk Ik ben ook erg geĂŻnteresseerd en ben graag bij de online introductie bijeenkomst!

2 likes

Ik krijg mijn leads vanuit drie hoofd bronnen: Een leadgeneratie bedrijf, Facebook Lead ads en Web Formulieren. De conversie van Web Formulieren naar Opdracht is vele vele malen hoger dan elke andere lead source.

Momenteel gebruik ik een geĂŻntegreerd web formulier van een ander (Amerikaans) CRM pakket, maar ik ga waarschijnlijk overstappen naar PerfectView en zal dan ook een nieuwe oplossing voor een web formulier nodig hebben.

1 like

Hallo Peter,

Perfectview heeft de mogelijkheid om web-formulieren te maken dat werkt redelijk recht toe rechtaan.
Hier een paar screenshots.

  1. https://tinyurl.com/rezulgw
  2. https://tinyurl.com/snp2mk6

Hoop dat je er zo uitkomt.

fijn weekend
Herbert