Hoe kan ik CRM inzetten om
- mijn klanten te rubriceren (profiel, regio, omzet),
- contactmomenten en afspraken vast te leggen
- campagnes uit te zetten en deze te volgen
Hoe kan ik CRM inzetten om
Een CRM applicatie als Perfectview is juist bedoeld om deze zaken efficiënt en overzichtelijk te regelen. Om specifiek terug te komen op jouw vragen:
Contacten kunnen eenvoudig gesegmenteerd worden door per contact en/of bedrijf specifieke kenmerken mee te geven. Vervolgens kan er op bepaalde kenmerk(en), regio, omzet etc. selecties worden gemaakt om specifieke doelgroepen uit te filteren.
Zo’n doelgroep selectie kan vervolgens gebruikt worden om een gerichte campagne op uit te zetten. Doordat er vanuit Perfectview een track & trace mogelijkheid wordt gegeven kun je precies volgen wie welke email campagne heeft geopend en wie er wanneer op een bepaalde link heeft geklikt. Ook hier kunnen weer selecties op worden gemaakt voor verdere opvolging.
Ieder contactmoment met een relatie kan vastgelegd worden.Of dit nu een (bel)afspraak is waar je een verslag van vast wilt leggen, een webformulier dat ingevuld is of een email dat verzonden is, dit maakt niet uit en dit kan allemaal chronologisch geregistreerd worden. Zo ontstaat er voor ieder contact een tijdslijn waarin informatie duidelijk terug te vinden is.