Wat is een handige manier om een perslijst aan te maken?

Momenteel maak ik in Mailchimp gebruik van een lijst voor persberichten (niet een perslijst persé, want ook voor niet-media), die bestaat uit organisaties en contactpersonen bij media of contactpersonen met een affiniteit met ons werkveld (cultuur en erfgoed) met een eigen netwerk (professioneel / als ‘influencer’). Op dit moment bestaat de lijst uit e-mailadres en thema (b.v. onderwijs, archeologie, algemeen) en evt. nog voor-/achternaam indien een persoon.

Ik wil deze lijst graag opschonen, aanvullen en importeren in PV. Wat is een handige manier om dit te doen? Dien ik hiervoor een kenmerk (perslijst oid) aan te maken? Heb ik genoeg aan genoemde parameters/informatie, of moeten deze aangepast/aangevuld? En hoe/waarmee dan? Het importeren van het uiteindelijke bestand doe ik zoals beschreven op deze pagina: Hoe kan ik organisaties importeren? | PerfectView

Ik heb geen ervaring met PV, dus gebruik deze usecase als aanleiding om deze op te doen. Om eerlijk te zijn vind ik het nogal onoverzichtelijk, dus ik hoop dat ik snel kaf/koren kan onderscheiden.

Ik hoor graag jullie ervaringen en inzichten. Dank!

Wat ik zelf doe is dat, wanneer ik een externe lijst wil overzetten naar PerfectView, is een import maken.
De eerste stap is het aanmaken van een kenmerk.
De 2e stap is via {het tandwiel > gegevens importeren > nieuw } een start maken met de import van de nieuwe mensen.
Tijdens het importeren kun je automatisch alle mensen aan het eerder aangemaakte kenmerk toevoegen.

Wat ik zelf de laatste tijd doe, is het kenmerk instellen als opt out optie, indien iemand dan op de opt-out knop druk, dan krijgen ze de optie of ze via dat kenmerk geen mail willen ontvangen of helemaal geen mail.

Beste Vincent, dank voor je reactie!