Wat is jullie ervaring met CRM?

Goedemiddag,

Graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen zijn met CRM?
Wat zijn de voordelen?

Groetjes Marie-Charlotte

Mijn ervaringen met CRM zijn heel positief en in mijn vakgebied van Sales, Marketing en Communicatie onmisbaar. Door gebruik te maken van een centraal systeem heb ik overal toegang tot mijn klantinformatie. Ik kan gemakkelijk onderweg bezoekersverslagen invullen of bepaalde acties toewijzen aan collega’s. Op deze wijze gaat er geen informatie verloren en heb ik altijd inzicht in wat er loopt bij een specifieke klant.
Ook kan eenvoudig email campagnes opzetten en door de tracking & tracing kan ik gemakkelijk per contact inzien waar een interesse ligt.
CRM is mijn ogen onmisbaar voor iedere organisatie die up-to-date wil blijven en de concurrentie voor wil blijven.

2 likes

Die vraag kan je op twee manieren lezen, wat is mijn ervaring werktechnisch en hoe vind ik het werken met CRM?

Werktechnisch heb ik binnen en nu als zzp’er voor verschillende bedrijven projecten mogen begeleiden. Ik ben de spil tussen gebruiker en platform, vertaal wensen naar valide workflows met een outsider view en andersom creëer ik draagvlak bij de gebruiker, train hen, vertaal ik de regels voor het werken met CRM zonder al te veel work arounds. En dat doe ik met veel plezier.

Werken met CRM geeft mij simpelweg overzicht en structuur, het is mijn online zakelijk geheugen. Zelfs als eenpitter, of misschien juist wel zeker!, kan ik niet zonder.

2 likes

Heel heel belangrijk!

Ik zal uitleggen waarom. Een bedrijf bestaat door haar klanten. Het is daarom een MUST. Want als je geen zicht hebt op je eigen klanten heb je eigenlijk geen zicht op je eigen bedrijf.
Ik heb daar zelfs een BLOG over geschreven.

Naast zicht hebben op je eigen bedrijf blijkt dat 70% van de klanten een herhalingsaankoop doet. Die mis je als je geen zicht hebt op je eigen bedrijf. Kortom: een CRM verdient zichzelf met gemak terug.

1 like

Robert, heb je ook de link naar je blog?

Natuurlijk: https://www.wwwaar.nl/zakelijk/blogennieuws