Webformulieren en captcha

Webformulieren en captcha.

In Perfectview zag ik geen captcha ondertekening?? Of ben ik een vinkje vergeten? Nu heb ik ook nog geen robots gehad die het webformulier hebben proberen te spammen met een PV webformulier. Wie heeft hier ervaring mee? Ik had laatst op een andere webpagina van mij een formulier met wordpress gemaakt en dacht captcha die laat ik weg. Ik vind het zo vervelend. Maar een paar dagen later bleek ik echt populair te zijn. De mail box stroomde over met mails van over de hele wereld. Je raad het al geen orders maar een spambot. Dat formulier heb ik maar uitgezet.

Dat Captcha vind ik nu ook niet echt een fijne oplossing. Soms als ik dan op websites kom
zit ik met een vergrootglas te kijken wat die letter/cijfer combinatie is of ik ben een half uur aan het puzzelen om de verkeersborden aan te klikken in een foto. Net dat ene puntje vergeten en dan gaan we over op auto’s of op winkelpanden!! Met als gevolg dat ik vaak deze websites links laat liggen.
Dat wil ik natuurlijk niet bij mijn website. Ik wil zoveel mogelijk aanvragen.
Bij het webformulier van PV heb ik dat nog niet gezien. Is dat bewust of niet?
Wie heeft tips om je webformulier zo te maken dat mensen deze ook invullen?

Wij gebruiken tegenwoordig recaptcha van Google. Volgens mij collega’s de beste op dit moment. Doe met auto’s e.d :slight_smile:

Perfectview gebruikt een Honeybee variant. Daar is ook een Wordpress versie van. Dat is misschien iets voor jou?

Dat ziet er goed uit. Moet ik dan html in het formulier van PV invullen. Of ergens een vinkje :grinning: