Welke blogplatformen ken je?

Een aantal jaar geleden werd ik “Blogger van het Jaar” bij De ondernemer.
Veel naamsbekendheid en opdracht uit gehaald en eigenlijk is er de klad in gekomen.
Nu heb ik mezelf als doel gesteld in ieder geval iedere maand een nieuw blog te schrijven.
Maar op welke blogplatformen ga ik bloggen?
Dat hangt van de doelgroep af en de activiteit die er is.
Mijn doelgroep is ondernemers en commercieel directeuren.

Hebben jullie tips?

Goeie vraag! Ikzelf blog niet, maar @Ingrid.Peters, @katja en @Donna bloggen volgens mij wel dus zij hebben hier vast ideeën bij :slight_smile:

Wordpress. Gebruik ik nog niet. Binnenkort wel.

1 like

Begrijp ik het goed dat je de blogs op andere platformen wil plaatsen dan je eigen website?

Hoi Ingrid,

Ja inderdaad. Goeie manier van Linkbuilding en bredere naamsbekendheid.

Heb je op dit moment al een blog pagina op je eigen website? Of wil je echt specifiek voor een platform als Frankwatching schrijven?

Hebben al een blog op eigen website.
Ik zoek inderdaad platforms als frankwatching maar dan een die meer is gericht op ondernemers.

Leuke vraag, ik vind Blogs op Linkedin altijd interresant. Op die manier zit je direct bij de bron van contactpersonen en je kunt heel makkelijk diverse doelgroepen activeren.

@drendabel. Kom net dit topic tegen en ben benieuwd… heb je ondertussen nog een interessant blogplatform gevonden?

Nee helaas niet @Daniek

@drendabel Voor de keuze van een blogplatform is het goed om rekening te houden met het verschil tussen owned of paid media. Paid media (kunnen ook gratis zijn) zijn platformen als Linkedin, Facebook etc, maar eigendom van iemand anders. Belangrijk verschil is dat je afhankelijk blijft van de keuzes die het betreffende platform maakt. Als Linkedin (als voorbeeld) op een gegeven moment besluit om te stoppen met de Blogfunctionaliteit ben je ook je uithangbord (met oude berichten) kwijt. Wanneer je kiest voor bv Wordpress heb je meer controle over je berichten. Nadeel is natuurlijk wel weer dat je eerst een groep volgens moet krijgen. Een goed alternatief is natuurlijk ene combinatie van beide.