Goed voorbeeld, ik vind alleen een jaar wel erg lang om niets te laten horen! Ik werkte bij een organisatie waar men na een jaar belde voor een contractverlenging (ok, je vraagt dan wel meteen wat meer), maar de reactie is dan, we hebben een jaar niks van je gehoord, wat dacht je zelf?
De hypotheekadviseur kan twee weken na intrekken bijvoorbeeld wat tips sturen om je huis schoon/veilig/nieuw/whatever te houden. Geeft hem niet direct nieuwe business (of wel, als je slim bent met affiliate marketing of leuke vrienden hebt in BNI @Herbert.Denk
) maar is wel reuze attent.
Wetswijzigingen of ander relevant nieuws voor huizenbezitters per een bepaalde datum, dat is voor een hypotheekadviseur ook een goede trigger om doorlopend in de picture te blijven bij zijn klanten.
Keukenfabrikant die een week na dato de beste schoonmaaktips stuurt, of een leuk kookboek of lijstje met recepten, wellicht zelfs afgesteld op de apparatuur die er is geleverd (wat je ook in je CRM hebt staan).
In ieder geval, zorg dat je doorlopend in the picture bent, en niet pas na een jaar wat van je laat horen.
EDIT: Ik zat nog eens verder te denken. Ik denk dat je je triggers vanzelf kunt vaststellen als je bij jezelf nagaat: hoe ziet de reis van mijn klant eruit? Dat wordt heel vaak gedaan voorafgaand aan de aankoop, maar probeer hem ook eens in kaart te brengen ná die krabbel. Bijvoorbeeld:
Mijn klant heeft een nieuw huis gekocht, welke mijlpalen zijn er de eerst komende tijd? Waar gaat hij/zij mee te maken krijgen? Housewarming, onderhoudscontract voor de verwarming, verzekering afsluiten, nieuwe buurt leren kennen… allemaal zaken waar je als nieuwe huiseigenaar ongetwijfeld mee te maken krijgt, en waar je als hypotheekadviseur op kunt inspelen obv de gegevens die je hebt in je CRM. Als je dit goed doet, geheid dat je klant je dan gaat aanbevelen bij vrienden en kennissen.