Winactie: Ben jij een goede puzzelaar?

SPOILER ALERT: het antwoord op deze puzzel staat helemaal onderin dit topic. Wil je nog mee doen? Scroll dan dus niet helemaal naar beneden.

Het community-team werkt momenteel, net zoals half Nederland, vanuit huis. Dit gaat in principe heel erg goed, alleen hebben we al weken weinig tot niks meer gehoord van onze collega, trainer Remy. We missen hem heel erg op de community! Daarom starten we een zoekactie. Help jij ons mee?

Gedurende de maand mei zal er iedere week een hint worden geplaatst op de community om Remy te vinden. In totaal zijn dit dus vier puzzels. Wanneer je alle puzzels oplost dan weet je waar Remy is.

Antwoordformulier
Woonplaats:
Straat en huisnummer:
Alarmcode:
Kamer:

Dit antwoord mag je uiterlijk 2 juni mailen naar community@perfectview.nl. Uiteraard zijn we je eeuwig dankbaar als je ons helpt, en daarom zullen we onder de mensen die het juiste antwoord hebben ingeleverd een gratis training/coaching verloten t.w.v. 460 euro! De winnaar van deze prijs wordt op 3 juni bekend gemaakt.

Kleine lettertjes:
*De training of coaching is online en wordt op basis van beschikbaarheid ingepland.
*Max. aantal personen training = 5 / Coaching = 2.
*De prijs kan niet worden ingeruild tegen reeds afgenomen diensten.

1 like

Puzzel 1

We hebben Remy zelf al lang niet meer gesproken maar het valt ons wel op dat er op de community steeds kleine dingen veranderd lijken te zijn. Ik heb vorige week nog een screenshot van onze community gemaakt, hieronder kun je hem zien, en deze week lijkt toch weer 1 ding er anders uit te zien. Zie jij ook het verschil?


Laten we daar op klikken en dat verder onderzoeken. Misschien is Remy niet in de positie om ons te vertellen waar hij is… Of misschien weet een collega het wel maar durft deze het niet te vertellen? Hmm interessant.

Fijn dat je meehelpt om hem te zoeken .

Zelf hebben we Remy voor het laatst op 1 april via een online meeting gezien .

Het was een kort gesprek over een project en sindsdien hebben we geen woord meer van hem gehoord.

Gaat er bij jou al een lampje branden?

Allereerst willen we erachter te komen in welke woonplaats hij is en hopelijk maken we op die manier het zoekgebied steeds kleiner totdat we hem vinden.

2 likes

Super leuk idee!! Ik ga de community in de gaten houden en zorgen dat Remy thuiskomt!:muscle:

4 likes

Oh dit soort dingen vind ik dus té leuk…hahaha, nu al bedankt voor de uitdaging :slight_smile:

4 likes

Puzzel 2

We zijn naar het kantoor van het community-lid geweest en hebben hem gesproken maar hier was Remy helaas niet meer. Wel gaf hij aan dat hij afgelopen week nog een SOS-code aan support stuurde en die aan het einde een tip hebben gegeven die ons kan helpen. Wij zijn ook op zoek gegaan naar die tip en na deze gevonden en ontcijferd te hebben, gaan we naar de juiste straat op zoek naar het huis waar Remy zou kunnen zijn.

Als ik vanuit het centrum van de stad de straat in loop heb ik na 100 meter het vermoeden dat ik het gevonden heb aan de rechterkant. Wat is Remy toch slim! In de eerste puzzel toen hij een icoon veranderde op de community en we moesten zoeken op een bepaald woord was dit al een hint van waar hij zat. Het is in dialect maar hij moet bijna wel in het appartement boven dit café zijn. Kom snel hierheen zodat we samen Remy kunnen vinden.
Naar welke straat en huisnummer ga je?
Google maps

5 likes

Super leuk. Als het goed is hebben jullie mijn antwoord al ontvangen.

1 like

Heb ik iets gemist? We hebben toch pas 2 vd 4 puzzels?

Dat klopt helemaal Jenny, en puzzel 3 is onderweg heb ik vernomen :wink:

Puzzel 3

Fijn dat je gekomen bent! Ik heb aangebeld maar er doet niemand open en het huis is helaas beveiligd met een alarm dus ik heb de alarmcode nodig om naar binnen te kunnen. Het toetsenbord bevat 1 t/m 9 en onderaan zit een grote knop met een #. Ik probeer de geboortedatum van Remy maar nadat ik het 5de cijfer in heb getypt krijg ik een rood scherm. De code bevat dus maar 4 cijfers en ik weet van dit soort alarmsystemen dat deze cijfers uniek moeten zijn en er dus niet 2 keer hetzelfde cijfer in de code gebruikt mag worden. Ik probeer nog wat combinaties maar helaas geen succes.

Ondertussen kijk jij om je heen en in je ooghoek zie je op de grond een briefje liggen. Nieuwsgierig pak je het op en vouw je het open. De gezichten van onze community moderators staan er op dus het kan bijna niet anders dan dat Remy dit voor ons heeft achter gelaten. Hieronder zie je wat er op het briefje stond. Snap jij hoe dit ons naar de alarmcode zou kunnen leiden?

Puzzel 4
Goed werk met de alarmcode ontrafelen. We kunnen het huis in. Binnen gekomen zien we een steile trap naar boven toe en klinkt er muziek. Na even geluisterd te hebben horen we dat het geen standaard liedjes zijn maar een aantal korte fragmenten van bekende nummers. Als we om ons heen kijken zien we nog wel meer wat afwijkt. Hiermee gaan we Remy vast vinden!
Klik hier om de gang te bekijken en de muziek te beluisteren.

2 likes

De uitslag

Hartelijk dank aan iedereen zo enthousiast mee heeft gezocht naar onze collega Remy. We hebben goed nieuws, hij is terecht :raised_hands:.

Mede dankzij jullie hulp zijn we te weten gekomen dat Remy een aantal weken vrij is geweest omdat hij papa is geworden van een prachtige dochter :baby: :baby_bottle:. Het zal jullie daarom niet verbazen dat hij de afgelopen weken heeft doorgebracht in de babykamer.

Hierbij de antwoorden per week op het antwoordformulier:
Woonplaats: Eindhoven
Straat en huisnummer: Stratumseind 32
Alarmcode: 5826#
Kamer: Babykamer

@Jijze jij was een van de deelnemers die alle antwoorden goed had en gaat er met de felbegeerde prijs vandoor :partying_face:. Een van mijn collega’s zal zo snel mogelijk contact met je opnemen om de gewonnen sessie in te plannen.

1 like

Wat leuk! Ook van harte gefeliciteerd aan de kersverse vader.

3 likes