Wist je dat het handig is om je kenmerken in te delen in persoonlijke en organisatiekenmerken?

Kenmerken zijn handig om de juiste contactpersonen of organisaties te kunnen selecteren uit je CRM. Het helpt degene die ze toekent en degene die de selecties moet maken om te weten waar de kenmerken bij horen. Gaat het om personen? Of juist om kenmerken van een organisatie? Om dat onderscheid voor iedereen duidelijk te maken hebben we de kenmerken opgedeeld in:

  • Algemene kenmerken - kunnen voor zowel organisaties als contactpersonen gebruikt worden, zoals bijvoorbeeld Bron import

  • Organisatie kenmerken - beginnen allemaal met Org. en dan de verdere naamgeving, zoals bijvoorbeeld Org. Afnemer van. Deze geef je alleen aan organisaties.

  • Persoonlijke kenmerken - beginnen allemaal met Pers. en dan de verdere naamgeving, zoals Pers. deelname bijeenkomst, Pers. beurs, Pers. vakgebied. Deze geef je alleen aan (contact-)personen.

Door de consequente naamgeving staan de kenmerken ook gelijk overzichtelijk gesorteerd.

Succes! Leuk als je hieronder laat weten of je iets hebt aan deze tip!

7 likes

Zo heb ik er nooit naar gekeken.

1 like