Wist je dat je ook zelf hulpvideo's op maat kunt maken voor jouw CRM gebruikers?

Het invoeren is inmiddels wel gesneden koek, maar ik merk dat als het om het maken van selecties gaat er altijd wel (dezelfde) vragen zijn. Zo is er één lijst van stakeholders die door onze hele organisatie vaak wordt opgevraagd, die vraag krijg ik ongeveer 3x per maand wel van iemand. Door een gratis screencastprogramma te downloaden heb ik zelf een instructievideo kunnen maken over de handelingen die verricht moeten worden om deze lijst uit het CRM te halen. Verschil met de helpslides is dat je nu echt in je eigen CRM structuur laat zien hoe het moet en ook de stappen duidelijk kunt laten zien. Ik heb een stuk minder vragen gekregen in ieder geval!

7 likes

Hi Yvette,

Bedankt voor je leuke tip!
Deze tip kunnen wij bij support ook goed gebruiken :star_struck:

Mag ik vragen welk screencastprogramma je gebruikt? En kan je hier ook audio bij inspreken?

Ik ben erg benieuwd :smiley:

ik heb ApowerRec gedownload. En ja, dat kan met audio. Je hoort mij dus ook de stappen die ik neem uitleggen. Begrijp dat je het ook kan vervangen door tekstsheets tussendoor, ik zoek zelf nog naar een oplossing om het makkelijk te ondertitelen. Kan helaas uit AVG overwegingen mijn video’s hier niet delen, maar dan heb je een idee…

Heb je de mogelijkheid om 't filmpje te downloaden?
Ik werk zelf voor dit soort dingen met Loom en daar kan dat wel. Dan kan je 't filmpje (evt. als verborgen bestand) op YouTube zetten en daar gebruik maken van de automatische ondertiteling.

Goed om te weten dat je hier ook audio bij kan inspreken :+1:t4:


Ik heb bij ons intern ook navraag gedaan of er al collega's zijn die ook met een screencast programma werken. Zie hieronder de reactie.

Wij werken met OBS studio, dit is gratis en je hebt heel veel mogelijkheden om extra info op het scherm toe te voegen. Je kunt daarbij ook super makkelijk je stem opnemen.


Leuk om te zien dat we allemaal gebruik maken van een ander programma. Ik zal deze tip vaak gaan gebruiken op support!
1 like

Ja, je kunt het als mp4 downloaden. Dank voor de tip, ik ga eens fröbelen met die ondertitels via YouTube!

Nog een tip voor opnames: Screencast-o-matic.com. Er is een gratis en betaalde versie (40 dollar per jaar ongeveer). Bij de betaalde versie kan je zelfs scirpted video’s opnemen, waarbij je eerst de stappen inspreekt en daarna stap voor stap het beeld erbij opneemt (heel handig want als je je in stap 34 verspreekt hoef je alleen die stap opnieuw op te nemen).

1 like