Zoeken op meerdere (naam)velden

Van veel software die ik gebruik, wijkt de naam van de leverancier af van de naam van het softwarepakket. Echter, de naam van het software pakket is voor mij leidend, die zie ik vrijwel dagelijks, de naam van de leverancier niet.

Ik dacht ik gebruik de velden “Interne naam” of “Extra” om door toevoeging van de naam van de software een bedrijf makkelijker vindbaar te maken.

Maar dat blijt niet helemaal zo te werken.

Zie hieronder de variaties.

Is hier een andere manier voor?

Gek gn

Hi @Peter,

Er is wel een andere oplossing. In plaats van te zoeken in het ‘zoek een relatie’ dialoog, zoek je met het zoekdialoogje boven aan de lijst in de organisatieweergave.
voorbeeld

Je zult dan wel een lijstweergave moeten maken waarin de velden zijn opgenomen waarop je wilt zoeken. Vanuit deze zoekfunctie kun je namenlijk zoeken op alle gegevens die zijn opgenomen in de (lijst)weergave.

ok tnx, zal ik eens proberen

Persoonlijk zou ik ook het veld interne naam gebruiken. Hier voer je namen in waar je intern op zou willen zoeken.

In dit geval is dat zowel de organisatienaam als de productnaam. Voer beide dus in en je kan deze organisatie eenvoudig terugvinden.

Een ander voorbeeld voor het gebruik van het veld interne naam is wanneer de naam van een organisatie wijzigt. Bij interne naam zet je tijdelijk zowel de oude naam als de nieuwe.

Kan je hier wat mee?

Ow top! dat is dé oplossing! :smiley:

1 like

Tja, @Ingrid.Peters, was ik iets te snel met mijn antwoord :slightly_smiling_face:
Vanuit het ‘zoek een relatie’ dialoog kun je ook inderdaad ook zoeken op de interne naam.

Nee hoor, niet te snel. Jouw antwoord werkt ook prima :+1:. Voor dit specifieke voorbeeld zou ik er alleen voor kiezen toch het interne naam veld te gebruiken.