Zoeken op telefoonnummer

Kan ik ergens zoeken op een telefoonnummer van contactpersonen en bedrijven in PV? Handig bij gemiste oproepen.

Beste Richard,

Dit is zeker mogelijk voor vaste algemene nummers.

Als je in het overzicht klanten zit, kan je je weergave aanpassen/uitbreiden met een kolom algemeen telefoonnummer. Dan kan je voortaan op (delen van) een VAST telefoonnummer zoeken. Je kan dan ook een netnummer intoetsen om klanten in een bepaalde regio te selecteren.

Indien je op mobiele nummers wilt zoeken, dien je de weergave “contactpersonen” onder het tabje personen te selecteren. In mijn weergave staan hier vaste en mobiele nummers. In de WITTE zoekregel kan je (een deel) het nummer intoetsen. Het tabje personen kan je ook onder “mijn werkplek” zetten. Scheelt weer een paar klikken.

Zijn er vragen, hoor ik het graag.

Succes!

5 likes

dank Robert, die kende ik nog niet. Weer wat geleerd vandaag :slight_smile:

2 likes

Dankjewel, dit ziet er goed uit.

Wellicht is een integratie met een telefoonsysteem ook een oplossing? Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik niet precies weet wat je dan wél of niet kan zien. @mirjam kun jij hier een toelichting op geven?

Voor gemiste oproepen op je mobiele telefoon is het zoeken binnen een weergave de mooiste oplossing inderdaad.

Richard,

Nu schiet mij nog iets te binnen. MAAR dit is op eigen risico!

Ik heb enige tijd geleden een foutje gemaakt door alle contactpersonen van Perfectview (ruim 2700!) te exporteren naar mijn zakelijke Exchange mailbox. Doordat mijn zakelijke mailbox synchroniseert met mijn iPhone, kwamen ALLE contactpersonen met volledige namen, adresgegevens etc etc in Outlook én mijn telefoon te staan. Dit was niet mijn bedoeling, maar praktisch alle binnenkomende telefoontjes waren wel voorzien van naam en firmanaam!

Wellicht is het handiger om een selectie te maken van je klanten en deze te exporteren?! Dit kan je regelmatig uitvoeren om wijzigingen dan ook door te voeren in Outlook en telefoon.

Wederom succes!

Dankje Robert, ik gebruik echter BRIA3 (voip) op mijn pc om mee te bellen. Zal ook wel kunnen maar gewoon opzoeken is ook goed. Helaas is de voip koppeling van mijn leverancier naar PV mij te prijzig.