Bloggen is belangrijk

Laat met blogs jouw autoriteit als expert zien!
“Ik zou niet weten waarover ik zou moeten bloggen” hoor ik toch nog best vaak.
Veel mensen overwegen wel eens om te starten met bloggen, maar ervaren een drempel.
Blog jij of wat ervaar jij als drempel om niet te bloggen?

2 likes

Tijd …

Daarom is de zomerperiode zo mooi als het wat rustiger wordt.
Onderwerpen genoeg! En dat alleen maar rondom CRM.
Neem me voor een ‘voorraadje’ tekst te maken en die zo nu en dan te plaatsen.

Groetjes,
Katja

Tijd…
Dat is een probleem waar veel mensen mee zitten.
Maar weet je dat een blog niet meer dan 20 min hoeft te kosten?

Hier staat een oefening met tips waardoor je zinvol en snél een blog schrijft.

Succes ermee!

1 like

Je hebt helemaal gelijk!
Handig inderdaad zo’n richtlijn.

Morgen …

Nee, ik ga er vanmiddag al voor zitten!

1 like

Een terugkerende afspraak per week of maand helpt je ook om te gaan schrijven. Zeker als je onderwerpen genoeg hebt om content over te creëren. Dat kan heel gemakkelijk door het een terugkerende taak op je to-do lijst te maken. Maken jullie hier ook gebruik van? Schrijven in de rustige maanden is zeker een goed plan. Maar mis je dan geen actualiteit gedurende de drukke maanden?

Zelf blog ik met enige regelmaat, zowel privé als zakelijk. Het helpt mij vaak om te nuanceren, veel meer context te geven en vooral om begrip (=de helft van je draagvlak) te kweken. Dan werkt het delen van persoonlijke ervaring toch het beste.

Ik doe het heel intuïtief, dus daar waar en wanneer ik denk dat het mij kan helpen. Maar ik merk dat collega’s dat wat minder hebben en dan is het goed om er echt even voor te gaan zitten en tijd in te plannen. Grootste drempel merk ik, is bij de meesten toch wel het idee dat ze niets te vertellen hebben. Daarom zijn we intern nu ook begonnen met het geven van blogtrainingen. Niet zozeer om een kunstje aan te leren, maar om mensen te overtuigen dat hun persoonlijke kijk op dingen (ervaring en/of kennisdelen) zo ontzettend veel meerwaarde biedt. Als ze die eerste drempel eenmaal over zijn, dan komt de rest van zelf wel.
blog

3 likes