Welkom bij de tweede dag van deze Love to Look week. We kijken graag met je terug naar de beste topics van het afgelopen jaar. Dit lijstje favorieten is samengesteld door andere leden en onze moderators.
Lees eens rustig door de verschillende topics en voel je vrij om te reageren op een post.
Leuk om de ‘oude’ posts weer nieuw leven in te blazen!
CRM/Relatiebeheer:
Hoi hoi,
Gegevens invoeren in CRM, iets waar ik iedere dag wel mee bezig ben. Ik heb een manier van invoeren die ik mezelf heb aangeleerd, ik ben benieuwd hoe anderen dat doen, wellicht zijn er handigere manieren? Op welk moment vul jij je CRM en heb jij een vaste manier van invoeren?
Het is handig om mensen uit je doelgroep in je CRM te hebben, dat lijkt me duidelijk.
Laten we beginnen met je Linkedin connecties.
Met deze link: https://www.linkedin.com/psettings/member-data kun je connecties exporteren.
Klik in je Perfectview op het instellingen tandwieltje en de rest wijst zich vanzelf.
Veel plezier ermee.
Fennard Drenth
Drendabel
Is een CRM systeem ook interessant voor bedrijven die bijv. 20 tot 40 klanten hebben? Is er een drempel waarboven het beter is gebruik te maken van een CRM in plaats van het standaard adresboek, excel, agenda etc?
Ik ben op zoek naar een stelregel (als die er al is).
Sales:
Binnen de sales cyclus worden commerciele trajecten obv een forecast of pipeline in kaart gebracht
Naar mijns inziens bevatten beide entiteiten dezelfde data , namelijk de commerciele trajecten. Dus wat is nu precies het verschil tussen forecast en pipeline?
Mijn verkopers willen best wel van me aannemen dat CRM kan helpen in het verkoopproces. In de praktijk zie ik daar te weinig van terug. iemand tips hoe ik mijn verkopers toch enthousiast kan krijgen CRM in te zetten
Marketing:
Hoi,
Inhakend op het topic van Marie met de CRM trends voor 2018: werken jullie al met data driven marketing? Ik ben vooral op zoek naar voorbeelden hoe jullie dit in jullie CRM hebben ingericht.
Laat met blogs jouw autoriteit als expert zien!
“Ik zou niet weten waarover ik zou moeten bloggen” hoor ik toch nog best vaak.
Veel mensen overwegen wel eens om te starten met bloggen, maar ervaren een drempel.
Blog jij of wat ervaar jij als drempel om niet te bloggen?
Implementatie:
Hoi hoi!
Ik schrijf regelmatig een handleiding of een Quick Reference Card voor onze klanten toegespitst op hun werkzaamheden en werkafspraken inzake het gebruik van ons CRM. Nu ben ik daar gewoon ooit mee begonnen met als voorbeeld iets wat een collega ooit eerder heeft geschreven. Waar ik al snel achter was is dat ik twee oplevermomenten dien te plannen, een conceptversie waarop geschoten mag worden én een definitieve versie. Zo had ik ooit een handleiding geschreven, toen ik deze opleverde w…
PerfectView:
Goedemiddag,
Weet iemand of het mogelijk is om een gecombineerde managementrapportage te maken in PerfectView CRM? Een document waarin de verschillende onderdelen van de bestaande rapportages kunnen worden gecombineerd zodat een totaaloverzicht ontstaat per maand/kwartaal. Is hier een aparte plug-in voor beschikbaar?
Ben benieuwd naar de mogelijkheden.
Dank alvast voor de hulp!
Grt.
Sanjai