Gegevens invoeren in CRM

beste-topics-2018

#1

Hoi hoi,

Gegevens invoeren in CRM, iets waar ik iedere dag wel mee bezig ben. Ik heb een manier van invoeren die ik mezelf heb aangeleerd, ik ben benieuwd hoe anderen dat doen, wellicht zijn er handigere manieren? Op welk moment vul jij je CRM en heb jij een vaste manier van invoeren?

:face_with_monocle:


De beste topics om te lezen
Wat is jouw favoriete topic uit 2018?
#2

Hoi Anne,
Iedereen heeft zijn eigen werkwijze. Ikzelf vind het handigste om het de hele dag te hebben open staan en direct bij te werken, zoals je ook je mail en je agenda bijwerkt. Dan is het allemaal nog vers. Doe je het op een vast tijdstip, dan moet de planning en je discipline wel kloppen, anders loop je meteen weer achter of vergeet je bepaalde dingen.


#3

Ik probeer gelijk de info in CRM te zetten, zodat ik het niet vergeet. Ik zit niet altijd achter mijn laptop dus werk ik het dan later bij. Soms onderweg gebruik ik de app. Meestal alleen voor het raadplegen van info of korte aantekeningen.


#4

Hier ben ik zoekende, ik ben ook veel buiten en merk dan dat het bijwerken er nog weleens bij inschiet. Plan je hier een vast moment voor en doe je dit tussen de bedrijven door?


#5

Anne, Hier plan ik geen vast moment voor. Ik heb wel eens gewerkt met het blokken van mijn agenda, maar dat werkte toch niet echt voor mij. Dus nu gewoon tussen de bedrijven door.

Wellicht een gekke vraag maar merk jij dat als het erbij inschiet je er een vervelend gevoel aan over houdt of los je die taken dan buiten CRM op?


#6

Als ik erachter kom ga ik alsnog alles invoeren. Merk dat ik dan niet altijd alles meer weet, ga dan van mijn notities uit.


#7

Herkenbare topic. Ik raad mijn klanten aan CRM te gebruiken. Nu heb ik er weer een die CRM fantastisch vindt als alles al zou zijn ingevoerd en het voor heem wordt bijgehouden. Het zelf bijhouden lukt hem niet!
Ik zie dat vaker. Wel een CRM tool hebben maar er niets mee doen.

Zwart wit gezegd, het kost dus teveel moeite en de opbrengst van die moeite is te laag. Hoe kun je dit omdraaien? Daar heb ik nog geen antwoord op. Wel ideeën. Bijvoorbeeld een alert als iemand een week zijn CRM tool niet heeft gebruikt. of een synchronisatie functie tussen agenda en CRM. Dus na een afspraak komt er een alert die zegt" Hoe was de afspraak, moet dit nog vastgelegd worden?".

Iemand andere ideeën? Ik vind het zonde als ondernemers CRM hebben maar niet gebruiken.


#8

Ik heb ook een relatie met hetzelfde probleem. De oplossing die wij tenslotte hebben gevonden is een Virtuele Personal Assistent. :grin:


#9

Wij werken met meerdere systemen. Perfectview (CRM), Topdesk (tickets).
Wat voor mij erg helpt is om in m’n agenda per half uur bij te houden wat is uitgevoerd.

Concreet in geval van PerfectView: verkoopkans of gesprekverslag aanmaken (en uiteraard opvolging d.m.v. agendafunctie plannen)-> notificatie naar mezelf sturen -> notificatie in agenda slepen.

Voordelen:

  • Focus blijven houden
  • Overzicht op je tijdsbesteding
  • Stok achter de deur om zaken in te voeren!

#10

Ik heb zelf het voordeel dat ik mijn dossiers in Perfectview bijhoudt. Als ik bij een cliënt zit, gebruik ik dan de app om zijn dossier in te zien. En via de app kun je dan weer makkelijk een aantekening maken.

Waar ik wel tegenaan loop, is als een cliënt even geen lopend dossier heeft en dan belt. Dan maak ik een gespreksverslag en dat gaat niet via de app. Dan moet ik echt een taak in mijn telefoon zetten, anders vergeet ik het zonder twijfel.
Daarnaast is het invoeren van contacten via sociale media wat lastig. Het is geen gesprek, dus een gespreksverslag is vreemd. Het is ook geen mail, dus ik kan het niet doorsturen. En daarmee vallen die contacten eigenlijk tussen wal en schip, jammer genoeg. Ben benieuwd hoe jullie dat doen.


#11

Even uit nieuwsgierigheid Wesley: waar loop je dan tegenaan?

En…

hier ben ik ook benieuwd naar! :slight_smile:


#12

@sabrina.cadogan Waar ik “tegen aanloop” is dit:

Stel, jij belt me bijvoorbeeld terwijl ik in de trein zit. PerfectView heeft geen lopende projecten of verkoopkansen, dus om het gesprek te registreren is een gespreksverslag de beste optie. Die kan ik in de app echter niet aanmaken. Daarin kan ik alleen een foto toevoegen.
En dan moet ik dus wachten tot ik weer de beschikking over een computer heb om je gesprek vast te leggen. Met tot gevolg dat ik tot die tijd het gehele gesprek moet onthouden, als ik uberhaubt niet vergeet dat ik het verslag nog moet maken.


#13

Kan het zijn dat ik je verkeerd begrijp Wesley. In de app kan namelijk een nieuwe activiteit worden toegevoegd m.b.v. de plus knop in het tabblad activiteiten.

Bij deze een screenshotje om het duidelijker te maken. 20181206_145318

Is dat wat je bedoelt?


#14

@Ingrid.Peters Ja, dat is precies wat ik bedoel. En inmiddels krijg ik diezelfde optie. Zal ik vorige keer zelf wel iets verkeerd gedaan hebben… :sweat_smile: Maar het kan dus wel, dan heb ik niks gezegd :zipper_mouth_face:


#15

Na een lange vermoeiende dag in de trein naar huis, kan je weleens wat missen… :wink:

Fijn dat dit de oplossing is.


#16

Mooi dat het is opgelost @w.m.dekker! En thanks @Ingrid.Peters :smile: