De basis van CRM: de klantpiramide

crm
marketing
sales

#1

Kunnen jullie eens kijken naar de blog die ik geschreven heb? Herkennen jullie dit? Mijn insteek is vooral de filosofie en het beleid neer te zetten vóór dat we überhaupt beslissen over een CRM relatie data base. Ik ben van plan om over de meeste CRM tools te schrijven die ik gebruikt hebt en ik hoop dat dit interessant is. De tools hebben gewerkt en dat wil ik jullie meegeven voor het geval je het nodig hebt. Zie de link hieronder.


Verschil tussen lead, prospect, suspect
#2

Hoi @Kegcoach goed artikel. Zal ik gaan gebruiken naar potentiële CRM klanten ;-).


#3

Mooie blog, leuk om die pyramide eens visueel te hebben!

Volledig mee eens de 20 - 80 regel, zou ook fijn zijn als het CRM systeem daar automatisch klanten op zou labelen. Dus dat klanten die in een specifiek jaar een top percentage aan omzet hebben gedaan, autmatisch een status krijgen in het crm. In PV moet ik dat handmatig doorrekenen en dan per account omzetten, niet echt een werkje waar ik me nu op ga focussen.

Waar ik trouwens heeeel niewsgierig naar ben, jou mening over “andere” CRM systemen. Zou leuk zijn als we van een tiental systemen een overview hebben. (misschien daar een topic op maken?)

:raising_hand_man:


#4

Hi Eddy,
Samen met een IT specialist hebben we CRM opgezet en we praten over een Internationaal bedrijf met zo’n 2500 medewerkers. Daarvoor hadden een Internationaal systeem nodig die onder andere ook een Chinese versie kon leveren. Uiteindelijk zijn we op Salesforce.com uitgekomen als beste van een shortlist van 5 leveranciers die ons Internationaal konden ondersteunen. . Ik kan mer herinneren dat we Archie, MIcrosoft CRM en nog twee hadden uitgenodigd. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je een goede specificatie moet maken van wat jullie nodig hebben (must have-nice te have). Er is zoveel bijgekomen (Perfectview bijvoorbeeld…).