Hoe gaan jullie om met e-mail

Hallo allemaal,

Ik gebruik PF nu ongeveer een jaar en ik ‘worstel’ nog een beetje met het e-mail beleid. Ik ben zzp-er en ben dus de enige die PF gebruikt en de enige die de mail verwerkt.

Ik gebruik outlook365 en heb daar geen mogelijkheid om makkelijk e-mail naar PF te zetten. Outlook heb ik geprobeerd, maar daar werkt mijn workflow niet goed in.

Dit even als achtergrond info.

Mijn vraag is eigenlijk hoe jullie omgaan met mail? Wat stuur je vanuit PF, wat vanuit je mail programma? Archiveer je alles in PF? Verwijder je daarna ook de mail uit je mailprogramma?

Ik ben heel benieuwd…

  • Rachel
2 likes

Hoi Rachel,

Wij werken hier binnen Perfectview uiteraard ook allemaal met Perfectview. :smiley:
Zelf mail ik nagenoeg alles vanuit Perfectview, maar ik werk hier dan natuurlijk ook de hele dag in. Ik ben ook wel benieuwd hoe anderen hier mee om gaan.

@Peter, ik zag dat jij van de week ook een aantal topics over mailen had gestart. Wellicht dat jij een goed idee hebt voor Rachel?

1 like

Hoi @Rachel,
Wat bedoel je hier precies mee? Je kunt alle mail die je wil bewaren mailen naar je eigen PV (PF?) archief link en zo opslaan in PV.

Ik werk heel veel met Projecten omdat bij heel veel dingen die ik doe diverse tussen stapjes nodig zijn. Losse taken worden dan onoverzichtelijk. Dus alles wat ik voor zo’n project doe ( overleg, mailen, bellen, gespreksnotities) doe ik vanuit PV, vanuit het project.

Reacties op die mail archiveer ik dan ook, maar probeer wel een beetje in te schatten hoe lang een specifieke mail wisseling duurt. Als je een paar keer heen en weer mailt, en steeds de voorgaande mail tekst steeds weer meeneemt, hoef je alleen de laatste mail te bewaren.

ik stuur mezelf geen kopie van de mail meer. als ik iets zoek van een relatie zoek ik dat wel in PV

Ik archiveer zeker niet alles in PV.

grts
Peter

4 likes

Wat bedoel je hier precies mee? Je kunt alle mail die je wil bewaren mailen naar je eigen PV (PF?) archief link en zo opslaan in PV.

Ik bedoelde hier eigenlijk mee dat de outlook plugin niet werkt in de online versie van outlook (logisch). Hierdoor krijg je dus niet de vraag of je een bericht op wil slaan. Ik wist niet dat ik een e-mail door kan sturen naar een archief mailadres binnen PV. Goede tip! Weet je ook waar ik dat adres terug kan vinden?

Zou ik even de helpdesk voor bellen, die kunnen dat helpen instellen. Wat je doet is in je mail programma een contactpersoon aanmaken die je Perfectview noem, daaraan koppel je dan jouw archiverings email adres aan. Alles wat je naar dat adres stuurt wordt opgeslagen in PV.

Stel je stuurt een klant een mail en in de BCC een kopie naar je PV adres. PV herkent dan het email adres van je klant, en plaatst de mail bij die relatie. Als het mail adres niet herkend wordt, dan wordt de mail bij je eigen bedrijf geplaatst, en moet je hem zelf verplaatsen naar de juiste relatie.

Je krijgt hierover overigens vanzelf een mail van PV als dit voorkomt.

rts Peter

2 likes

In dit topic staat meer informatie over het maken van de koppeling. Het topic heet Gmail koppeling, maar werkt ook voor andere online mail providers.

@Rachel, heb je hieraan voldoende informatie?

2 likes

Wij gebruiken outlook van office 365 en ik kan email archiveren naar PerfectView en krijg ook de vraag bij mijn verzonden berichten of ik het wil opslaan in PV. Dat heb ik zo ingesteld bij de plugin. Heb je al die tijd al office 365 gebruikt of ben je een keer overgestapt? Bij onze overstap naar 365 moest de outlook plugin even opnieuw geïnstalleerd worden.

Ha Jijze,

Sorry voor mijn late reactie. Die plugin in Outlook ken ik en heb ik ook gebruikt, maar ik vind het desktopprogramma een draak en werk liever met de online versie. Die heeft die plugin niet. Inmiddels probeer ik mezelf te leren belangrijke mail naar PerfectView door te mailen.

1 like