Kenmerk importeren

Voor een relatie wil ik een bestand importeren waarbij:
1: een check gedaan moet worden of die relatie al bestaan.
2: een kenmerk toegevoegd moet worden aan zowel de relaties die bestaan als de nieuw toegevoegde.

Ik zie bij het koppelen van velden niet de optie kenmerk
Als ik kenmerk toevoegen aanzet is dat alleen voor nieuwe relaties

Zie ik iets over het hoofd?

Hiervoor wordt het sleutelveld gebruikt. Ik adviseer hiervoor de relatiecode te gebruiken - deze is uniek en makkelijk voor het systeem om een duplicaatcontrole op uit te voeren.

Je kunt inderdaad kenmerken aanvinken waarvan je wil dat de nieuwe relaties deze meekrijgen. Voor bestaande relaties kun je 2 dingen doen:

  • een kenmerkeninmport (zie de voorbeeldsheet in de omgeving - dit gaat op basis van RSP-id. Voordat je kenmerken kan importeren dien je dit aan te zetten in de applicatie instellingen > Licenties modules)
  • via selecties in bulk het kenmerk toekennen (dan moet je wel een selectie kunnen maken op 1 van de velden - in dit geval bijv. alle contactpersonen gewijzigd op datum X)

Laat het me weten als je hulp nodig hebt bij het importeren van kenmerken of een van de andere dingen, ik help je graag.

1 like

Heb je nog iets aan mijn antwoord gehad? @hdenk

Gisteren de import gedaan en ging uitstekend. Dank voor je uitleg

1 like

Ik wil ook graag kenmerken importeren, maar vind in bovenstaande dialoog nog niet de oplossing…
Voor het importbestand is een “Relationship ID” vereist, Kan iemand mij uitleggen hoe ik aan deze ID’s kom? Alvast bedankt voor de reactie!

Hallo Maarten,

Als je organisaties met contactpersonen gaat importeren is de werkwijze;

  1. Als eerste importeer je de organisatie gegevens.
  2. Als tweede vervolgens alle contactpersonen

Om de contact personen aan de juiste organisaties te koppelen is er een relatie-code nodig ter herkenning
Deze relatie-code heeft zowel de organisatie als de contactpersoon in het importbestand.

Zie hier de screenshots
relatie-code organisatie: https://goo.gl/9hq3Xm
relatie-code contactpersoon: https://goo.gl/GAcsBU

Hoop dat het zo iets duidelijker is

Dag Henk,

Bedankt voor je reactie!
Helaas,…dit is volgens mij niet de wijze om “kenmerken” te importeren. Mijn vraag is specifiek gericht op het veld in de eerste kolom van dit specifieke kenmerken importbestand. Daarvoor is de normale relatiecode onvoldoende en is een andere “sleutelwaarde” nodig.
Ik hoop dat mijn vraag zo duidelijker is en je alsnog dé oplossing voor me hebt :-)?

Excuus, ik zie dat ik je naam niet correct heb geschreven Herbert!

Hoi Maarten,

Wil je kenmerken importeren bij bestaande relaties? Alle relaties krijgen een RSP_ID in PerfectView. Als je een selectie van je relaties maakt en deze exporteert wordt het ID in Excel toegevoegd.

Heb je het voorbeeld bestand waar Anne het over heeft gevonden?

Ik hoop dat je hiermee verder kan!

Beste Ingrid,
Bedankt voor je reactie, door een export van de relaties te maken kom ik inderdaad aan de “RSP_ID” om het kenmerken importbestand te kunnen voeden.
Fijn!

Hoi Maarten,
Sorry ik heb je vraag compleet fout gelezen.
gelukkig @Ingrid.Peters niet :wink:

Geen probleem Herbert! Je antwoord is in ieder geval gedegen en komt me bij het koppelen van contactpersonen weer goed van pas :-). Fijne dag!

1 like