Dat is nog eens een welkom heten. Heel erg bedankt !
Beste PF gebruikers,
Mijn naam is Eric Beckman en ik ben inmiddels een jaar gebruiker van Perfectview. Ik ben eigenaar van een adviesbureau ‘Buro Beckman’ op het gebied van Energielabels voor voornamelijk Bedrijfspanden, daarnaast doe ik bouwkundige keuringen. De locatie is Leiden.
Ik gebruik PF voor mijn facturatie, projecten en uiteraard klanten registratie. Het duurde wel een tijdje totdat ik PF goed doorhad en op de juiste wijze kon implementeren. Nu kan ik bijna niet meer zonder, vooral omdat het erg makkelijk is om met verschillende medewerkers de taken te verdelen en het systeem eigenlijk als een grote geheugensteun dienst doet. De (vriendelijke) helpdesk is daarbij eigenlijk een onmisbare schakel en de medewerkers contacteer ik daarom nog wel regelmatig.
Met vriendelijk groet,
Eric Beckman
Hoi Eric,
Welkom op de community, leuk dat je jezelf even aan ons voorstelt.
Goed om te zien dat je zoveel gebruik maakt van PerfectView en dat je er nu inmiddels thuis in bent. Hopelijk helpt de community jou ook om nog meer uit PerfectView te halen of kan jij andere gebruikers van extra informatie voorzien.
Ik heb laatst iemand horen zeggen, bij het eigen maken van een ander (niet CRM)systeem dat het zo’n 20 uur duurt om het goed onder de knie te krijgen.
En dat geldt ook voor PerfectView.
Succes ermee. En welkom hier.
Katja
Hallo ieder.
Mijn naam is Harry Roor en ben verbonden aan ROC Noorderpoort te Groningen. We zijn een MBO onderwijsinstelling en hebben daarom met veel externen te maken.
Ik ben vorig jaar overgestapt naar de afdeling Informatiemanagement. Vanuit mijn nieuwe rol binnen de organisatie is mij gevraagd zorg te dragen voor een goede adoptie van een nieuw CRM pakket. Ik doe dit samen met de functioneel beheerder en de opdrachtgever.
Noorderpoort heeft t.a.v. CRM een historie met een wat minder goede ‘na smaak’. Betrokken medewerkers hebben daardoor en wat afwachtende houden nu er weer is gekozen voor een nieuw systeem. De keuze Perfectview is voornamelijk gemaakt omdat het erg gebruiksvriendelijk is en heel toegankelijk. De basis om draagvlak te creëren. Daarnaast hebben we inmiddels de ervaring dat de ondersteuning vanuit Pervectview erg goed is.
Voor mij zal de community vooral halen zijn en voorlopig niet zoveel functioneel brengen worden.
Beste @HarryRoor,
Welkom bij de CRM community. Hier vind je niet alleen technische tips rondom het gebruiksvriendelijke PerfectView, maar ook relevante informatie en tips rondom het enthousiasmeren van de gebruikers.
Zorg vooral voor goede communicatie en leer de collega’s de wonderen van de beschikbare data lezen, zodat zij hun werk hierdoor beter kunnen doen.
Maar het belangrijkste is dat CRM een continu proces is, en niet alleen maar de implementatie van een nieuw systeem.
Veel succes ermee! En stel gerust een vraag!
Groetjes,
@katja
Hallo Community leden,
Mijn naam is Petra Borst. Woensdag 19 februari krijg ik een training over Perfectview. Het is dus allemaal nog ontdekken voor mij. Ik wil het gaan inzetten voor al onze werkcontacten, zoals pers, fotografen, etc. En hier in de community hoop ik veel inspiratie en tips op te doen. Ik heb er zin in
Hartelijke groet,
Petra
Hoi Petra,
Welkom op de community, leuk dat je jezelf voorstelt.
Hopelijk gaat de training en ook de community jou veel hulp bieden om zo optimaal mogelijk gebruik te maken van jouw PerfectView database! En mocht je zelf leuke/interessante input, vragen of opmerkingen hebben zijn ze uiteraard altijd welkom.
Groetjes,
Yannoe
Dag Petra,
Welkom bij de community en leuk dat je Perfectview crm gaat gebruiken voor het vastleggen van werkcontacten.
Ik wens je heel veel succes en plezier met het crm gebruik. En als je vragen hebt, stel ze gerust op de community. We helpen je graag.
Met vriendelijke groet,
Daniel Lansink
Hallo Harry,
Welkom op de community.
Veel succes met de adoptie.
Let me know als je vragen hebt.
Groet
Herbert
Hallo, ik kreeg van Marie-Charlotte de tip mijzelf voor te stellen. Leuk! Mijn naam is Bernhard Dam, werkzaam bij Carthago (Veenendaal). Al jaren zelf een actieve gebruiker van diverse CRM oplossingen waaronder PerfectView. Daarnaast zijn we als Carthago actief voor onze klanten met het bouwen van integraties / koppelingen met CRM systemen waaronder natuurlijk ook Perfectview!
Hoi Bernhard,
Welkom bij de community. Leuk dat je lid bent geworden.
Aan wat voor integraties/koppelingen moet ik dan denken?
Hoi Bernhard, welkom op de CRM Community
We koppelen systemen zodat er data uitwisseling kan plaatsvinden. Dat kan zowel 1-weg als vice versa zijn, waarbij de data periodiek of realtime uitgewisseld wordt. Hierbij maken we zoveel mogelijk gebruik van standaard aanwezige functionaliteit en wanneer deze ontbreekt of niet voldoende is dan maken we deze op maat. In de praktijk zien we dat een CRM omgeving als PerfectView vrijwel altijd geïntegreerd wordt met andere informatiebronnen binnen een organisatie. Carthago ondersteunt bij de (technische) inventarisatie van de gewenste koppelingen, de technische mogelijkheden die de te koppelen applicaties bieden en de realisatie daarvan.
Beste community members,
Mijn naam is Griselde Ball, ik werk bij team Relatiebeheer voor de provincie Noord-Brabant.
Ons team (3 personen) is verantwoordelijk voor een groot deel van de relaties van onze bestuurders en voor het verzorgen van uitnodigingstrajecten voor belangrijke strategische evenementen. We geven ook advies over uit te nodigen doelgroepen voor deze en andere (beleids)evenementen en geven binnen de organisatie desgewenst advies over het opmaken van uitnodigingen inclusief de registratie van relaties en hun gegevens (AVG-proof ).
We hebben een API-koppeling naar Formdesk waarin we de uitnodigingen opmaken.
Ik kom hier regelmatig voor een kennis-update en heb voor nu alvast een heel specifieke vraag: is het mogelijk om bepaalde informatie te verbergen voor anderen in de organisatie zou je met meerdere teams samenwerken (elk team slaat andere gegevens op). Succes allemaal met jullie werkzaamheden!
Hartelijke groet,
Griselde
Welkom @Griselde bij de CRM Community.
Het delen van informatie is hetgeen waarom we met zijn allen in één systeem werken, en je de gegevens van elkaar kunt zien, die daarmee waarde toevoegen aan de relatie.
In het geval van privé telefoonnummers van bijvoorbeeld burgemeesters, worden die vaak toch al in een apart excel lijstje bijgehouden (of opgeslagen op de telefoon van degene voor wie het van belang is). Ik denk dat het maken van afspraken binnen de organisatie belangrijker is.
Misschien weet jij meer over het afsluiten van informatie @michelle.klerks?
En hoe doen jullie dat bij jullie provincie @y.neuschwanger-kars?
Groeten,
Katja Wetsteijn
Ook namens mij van harte welkom @Griselde . Leuk dat je hier je vraag stelt!
Onze visie op CRM is dat je juist alle informatie rondom een relatie met elkaar deelt, om zo over een zo compleet mogelijk klantbeeld te beschikken. Precies zoals @katja ook aangeeft. Uiteraard kun je informatie die voor jou niet relevant is wel uit je lijsten filteren, zodat je geen overkill aan informatie krijgt.
In principe raden we het afschermen van gegevens dus af. In sommige gevallen wordt er echter hele persoonlijke data vastgelegd in CRM (denk bijvoorbeeld aan zorginstellingen die patiëntendossiers vastleggen). In dat geval is het kunnen afschermen echt een must en kunnen we maatwerk inrichting maken waarbij we op activiteitenniveau leesrechten kunnen inschakelen. Dit is echter vrij complex, en hier zitten een aantal mitsen en maren aan dus dit kan niet zomaar. Daarom ben ik heel benieuwd wat voor gegevens jullie zouden willen afschermen en wie deze gegevens dan wel moeten kunnen zien en wie niet?
Beste @katja,
Dankjewel voor je feedback en de vraag naar info aan andere deelnemers aan dit forum! Het is me helemaal duidelijk, ik denk dat wij intern gewoon heel goed moeten bepalen welke informatie we wel en welke we niet laten zien.
Hartelijke groet,
Griselde
Beste @michelle.klerks,
Bedankt voor je feedback! Het is inderdaad zeker niet de bedoeling een complexe situatie te creëren binnen het CRM. We willen bijvoorbeeld de privégegeven van particulieren (met onderscheidingen, oud ps/gs-leden etc.) niet vrijgeven. De conclusie voor ons zou bijna zijn om dat soort privégegevens bij te laten houden door de betreffende afdelingen zelf. Wij ontsluiten alleen die info die gezien mag worden door iedereen.
Hartelijke groet,
Griselde
Graag wil ik me voorstellen. Ik ben Kitty Jehae en ga miv 01-05-2020 het functioneel beheer uitvoeren voor o.a. Perfectview CRM voor de gemeente Maastricht. Ik ben me alvast aan het oriënteren en kwam de ‘crmcommunity’ tegen en ik heb me dus gelijk aangemeld. Hopelijk kan ik ook spoedig een bijdrage leveren in deze crmcommunity.
Binnen de gemeente wil ik zoveel mogelijk medewerkers overtuigen van de kracht van CRM. Hoe het CRM je efficiënt kan helpen in je dagelijkse werkprocessen. Tips en trucs zijn altijd welkom.
Graag tot gauw,
Hartelijke groet,
Kitty Jehae