PerfectView app voor Chromebook

Ik werk sinds kort met een chromebook voor onderweg. Tegenwoordig kan je android apps installeren. Helaas niet alle apps. De Perfectview is daar één van. Is het mogelijk om de app geschikt te maken voor Chromebooks.

1 like

Hoi René,

Leuke vraag! Ik heb er even een apart topic van gemaakt zodat het antwoord ook voor andere leden goed vindbaar is :slight_smile:

Ik ben benieuwd waarom je op een chromebook gebruik zou willen maken van de app. De functionaliteiten in de app zijn namelijk beperkt ten opzichte van wat je allemaal kunt doen in de browserapplicatie. Is het een idee om op de chromebook via de browser in PV te werken? Ik ben benieuwd!

Hoi @michelle.klerks en @RBA

Ik werk al jaren met Chromebook en ook met Perfectview via de browser. Werkt uitstekend. Geen behoeft aan een aparte Android App.

En als je er echt alles uit wilt halen is het ook aan te raden dat je de documenten die je maakt opslaat op Google Drive. Dat kan via deze instelling in Perfectview.
Instellingen >> documenten opslag >> Google Apps

LET OP: je document sjablonen moet je wel in MS Word blijven maken

3 likes

Herbert, ik heb vrijwel alles al in google drive. Ik zie nu dat ik een afspraak in mijn google agenda niet meteen op kan slaan in PV. Hoe doe jij dit?

Klopt, vanui Google Agenda naar Perfectview bestaat niet.
Andersom wel dus vanuit perdfectview naar Google Agenda.
NB: Dat wordt niet onmiddellijk opgeslagen als je de optie “opnemen in externe agenda” aanvinkt, daar kan beste wel een tijd overheen gaan.

Om de optie “opnemen in externe agenda” te kunnen gebruiken moet je wel eerst de ‘externe agenda’ activeren.

Zie hier een screenshot daarvan.

Daarna gebruik je die iCal link om een nieuwe agenda te maken in Google Agenda.

Hoop dat het duidelijk is zo.

De mogelijkheid die jij beschrijft werk ik al mee. Afspraken gaan nu nog via Outlook, maar de Chromebook moet leading worden en. Ik heb nu een poging gedaan om perfect view als genodigde toe te voegen