Support ticket bevestigen per e-mail

Hallo allemaal,
Voor het gebruik van support tickets binnen PV zou ik deze per e-mail willen bevestigen richting aanmelder. Ook wanneer ik dergelijke support activiteit handmatig aanmaak.
Bij de meeste ITIL ticket systemen staat dit standaard aan en zal in PV vast mogelijk zijn. Zijn onderstaande opties mogelijk?
-Onderwerp en inhoud vullen met support ticket nummer en onderwerp a.d.h.v. een variable of samenvoegcode.
-Automatisch aanmelding, oplossing en melding gesloten mailen mogelijk?
Zelf heb ik onder auto response en sjablonen gekeken, maar zag dergelijke opties niet staan.
In zowel de kennisbank als CRM community zag ik de oplossing niet staan.
Heeft iemand een dergelijke implementatie uitgevoerd?
Groet,
Eric-Maikel

Dag Eric,

Door middel van de mailbox archiveringsregels / mailbox rules kan je ervoor zorgen dat het onderwerp van de mail wordt gevuld met het support ticketnummer en onderwerp. Dit stel je in door te gaan naar Instellingen > Applicatie instellingen > E-mail > Archiveringsregels, hier selecteer je de juiste mailbox rule.

Voor het instellen van je mailbox rule, moet je verschillende stappen doorlopen. Waaronder een stap voor ticketing (stap 4). Hier geef je aan dat je de ticketing wil inschakelen en vul je het veld prefix met TAG.

Als ik het goed begrijp, wil je dat het onderwerp van de response e-mail het support ticketnummer en onderwerp van de oorspronkelijke mail bevat. Dit kan je instellen bij de response teksten (je was al in de goede richting aan het zoeken :wink:). Bij het onderwerp van de responsive tekst vul je [TAG] in, dit zorgt ervoor dat het onderwerp en ticketnummer worden overgenomen.

Dit is helaas niet mogelijk om vanuit de mailbox rule / archiveringsregels in te stellen. Wat eventueel wel kan, is dat je een wachtrij aanmaakt waarin je de afgeronde supports plaatst. Vervolgens maak je een weergave in deze wachtrij aan waarop je een campagne start. Deze campagne stel je dan zo in, dat er een mail wordt verstuurd waarin je aangeeft dat de support / melding is gesloten, daarnaast moet je ervoor zorgen dat de support activiteit door de campagne wordt gemarkeerd als voltooid. In onderstaand topic lees je meer hierover.

Hopelijk heb je hier iets aan, mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag! :smiley:

1 like