Verdwenen invoergegevens

Eerder in 2022 al gepost, Invoergegevens die verdwijnen, echter vanuit PerfectView zelf geen oplossing voor aangedragen. Gisteren/vandaag echter weer ervaren dat (gelukkig af en toe) door mij vastgelegde gegevens niet of slechts deels worden opgeslagen.

Met 100% zekerheid kan ik stellen dat ik gisteren een ‘volledig’ ingevulde Project-activiteit heb vastgelegd, met een herinnering voor over 1 maand. Vanochtend zag ik deze activiteit bovenaan in mijn Te Doen lijst … de Opvolging bleek niet vastgelegd. Verder kijkend naar de activiteit zag ik dat nog een aantal velden ‘verdwenen’ was, te weten Naam, Fase en Startdatum. De Notitie die ik erbij heb vastgelegd is niet verdwenen.

Ik snap dat het lastig en vervelend is fouten in software op te lossen die slechts nu en dan optreden, die niet reproduceerbaar zijn ‘op commando’ … mijn bedrijf zit zelf in de software-ontwikkeling. Maar ik heb in de tijd nu al diverse keren dit probleem geconstateerd, en met mij ook anderen (zie mijn eerdere post).

En vandaag weer precies hetzelfde probleem met een gisteren ingevoerde nieuwe kandidaat.
Ik ben ervan overtuigd dat het geen eenmalig incident is, en benieuwd hoeveel anderen een vergelijkbaar probleem ervaren.

@PV-Support … wordt dit probleem opgepakt?

Rood-omcirkeld de ‘verdwenen invoergegevens’:

Beste Charles,

Je melding van vandaag (18-7) en die van vorige week zullen zo snel mogelijk verder opgepakt worden door onze support-afdeling.

Met vriendelijke groet,
Margriet

1 like

Ik zie nu pas eea in Efficy … dacht dat dat spam was :wink:
Zoals gevraagd in Efficy heb ik je toegevoegd als contactpersoon.

Dat kan de beste overkomen! :wink:
Vriendelijk bedankt in ieder geval, ik ga voor je aan de slag!

Groeten,
Margriet

Hi Margriet,

Graag wil ik weer informeren of dit probleem daadwerkelijk en serieus opgepakt wordt.

Gisteren heb ik een nieuwe medewerker opgevoerd, met 100% zekerheid weet ik dat ik gegevens als personeelsnummer, datum in dienst en nog wat velden heb ingevoerd. En vandaag zie ik dat alle gegevens verdwenen zijn. Ik vind dit een serieus probleem worden!

image

Na informeren bij PerfectView in het incidentensysteem eerder vandaag krijg ik nu de melding dat het incident is ‘opgelost en wacht op sluiting’ met de volgende terugkoppeling:

Mijn collega geeft aan dat die er naar zal gaan kijken, op het moment dat we er meer informatie over hebben zullen we u er op de hoogte houden. Mijn collega geeft al wel bij voorbaat aan dat die het druk heeft en dat het even gaat duren voordat de terugkoppeling wordt gegeven.

Opgelost dus zeker nog niet, en geeft mij ook niet zo veel vertrouwen dat er op korte termijn serieus naar gekeken zal worden :frowning:

Eerder al hebben ook anderen aangegeven dit probleem te hebben geconstateerd; ik hoop dat er meer meldingen als die van mij komen.

Update van mijn kant …

Gisteren en vandaag heeft mijn collega tot 3 keer toe (alleen) een mobile nummer proberen toe te voegen. Iedere keer bleek het nummer niet te worden vastgelegd, zowel voor hem als voor mij naderhand niet zichtbaar. Pas nadat ik hem vandaag de tip gaf na invoer van het telefoonnummer het scherm af te sluiten met het X-je rechts bovenin, werd het nummer opgeslagen en was ook voor mij zichtbaar.

Dit ‘bewijst’ dus wel dat in specifieke gevallen de opslag van gegevens (nog steeds) niet automatisch en goed plaats vindt.