Invoergegevens die verdwijnen

Ik heb er al eerder een topic over aangemaakt, invoergegevens die NIET opgeslagen lijken te worden in/door Perfectview … Verdwijnende invoer ... veni, vidi, foetsie

Ik heb er destijds contact over gehad met Perfectview, en ik begrijp dat het moeilijk te vinden is omdat het (gelukkig maar) zo nu en dan lijkt op te treden. Maar vandaag heb ik via Perfectview opnieuw een melding ingeschoten, en wil het langs deze weg ook met jullie, mede-gebruikers, delen.

In eerste instantie twijfel je aan jezelf … heb ik de gegevens wel ingevoerd (van opslaan/bewaren is geen sprake, want Perfectview biedt die knoppen niet, slaat alles zelf op). Maar vandaag ben ik 100% ZEKER dat ik gistermiddag voor een bepaalde contactpersoon meerdere contactgegevens heb aangevuld (de contactpersoon zelf lag al vast), zoals mobiel telefoonnummer, e-mailadres en functie.
En vanochtend blijkt er NIETS te zijn bewaard van deze nieuwe gegevens. Wel het LinkedIn adres dat ik op een ander tabblad, Sociale media, heb vastgelegd.

Ik vraag me af, ben ik nou de enige die zo nu en dan het gevoel heb gegevens kwijt te zijn? Of ervaren meerdere mensen dit?

Bij relatiegegevens is het een tijd geleden dat ik het heb meegemaakt, maar wij hebben nogal een stabiel bestand dus daar werk ik ook niet zo veel mee.

Ik merk wel met mailings (via campagnes) dat ik wat aan het testen ben en wat aanpassingen doe n.a.v. de ontvangen testmail. Dan sluit ik de campagne af zodra ik tevreden ben, als ik dan later terugkom om de campagne te verzenden zie ik dat een hoop wijzigingen niet behouden zijn. Dat is overigens meer regel dan uitzondering in die zin dat het bij praktisch alle mailingen waarbij een paar wijzigingen gedaan worden er altijd wel wat ontbreekt. Het maakt daarbij volgens mijn waarneming ook niet uit of je afsluit met het kruisje of doorklikt naar de laatste stap en dan op ‘sluiten’ klikt.

Vorig week nog, toen had ik een bijlage toegevoegd en toen ik de mail wilde versturen was die er weer uit. Ik kon de bijlage zelf niet meer vinden in PV en moest deze eerst opnieuw uploaden.

Het voordeel bij mail is dat je in de testmail het bewijs zwart op wit hebt. Niet dat dat aan PV zijde tot iets van een oplossing heeft geleid, maar je gaat in ieder geval minder snel aan jezelf twijfelen.

Wij hebben al eerder aangegeven dat ook incidenteel te hebben. Kunnen dus niet met een casus komen. Maar zijn er zeker van dat soms ingevoerde gegevens niet bewaard blijven, bijv bij contractgegevens.

Dank voor jullie reactie Vincent & Jijze.
Nog geen enkele reactie van Perfectview ontvangen op mijn melding een week geleden. Vakantieperiode :wink:

Maar ik begrijp ook dat het een lastig probleem is, want het is niet op commando te reproduceren.
Ik heb ze vandaag weer even herinnerd aan mijn eerdere melding, dus hopelijk contact binnen afzienbare tijd.

Goedendag,
Hopelijk heb je inmiddels reactie en is het opgelost.
Wij werken dagelijks met meerdere personen met PerfectView en hebben er duizenden contactpersonen in staan. Gelukkig ervaren wij dit niet. (Ik ben de PV-beheerder, dus als mijn collega’s daar last van zouden hebben, dan komen ze naar mij.)
Er is inderdaad geen knop ‘opslaan’, maar dat gebeurd automatisch als je naar een andere pagina of tabblad gaat. Het gaat misschien wel mis als je iets hebt ingevoerd en direct daarna via het kruisje bovenin je browsertabblad PerfectView afsluit. (Dus dat doe ik dan ook maar niet.)

Goedemiddag,
Ook wij ervaren dit. Medewerkers weten zeker dat ze iets net in hebben gevoerd en als ze terug kijken is het verdwenen. Bijvoorbeeld een mailadres of een telefoonnummer onder een contactpersoon.
Dit is heel storend, ze moeten er daarom een dubbele administratie voor bijhouden.
Overigens hebben wij dit al een tijd geleden gemeld bij Perfectview. Reactie was dat het aan de netwerkverbinding kon liggen maar de betreffende persoon had het nog na het verwisselen van provider.