Wat is een project nu eigenlijk?

Ik begrijp de activiteit project niet goed, denk ik.

Ik verwachtte dat je met de ‘project’ een overkoepelende functie zou hebben en dat alle bijbehorende acties (taken/notities/emails,…) daarbinnen gebundeld konden worden.

Maar in het gebruik zie ik dat niet. Ik zie eigenlijk geen verschil met een gewone taak.
Je kunt notities toevoegen, hem in een wachtrij plaatsen en er nog een fase aan toekennen. Maar dat is het dan wel zo’n beetje.

Zie ik iets over het hoofd?

Hier een voorbeeld van een project zoals ik dat bij een relatie heb gebruikt. Alle acties naast de rode lijn betreffen het project

Maar het is dus uiteindelijk ‘gewoon’ een lijst losse acties.

Goede vraag Peter! Ik betrek @michelle.klerks hierbij. Michelle, hoe werk jij met de activiteit project als projectmanager?

Ha Peter, Binnen ons bedrijf gebruiken wij de activiteit ‘project’ als een verkoopkans positief is afgesloten. Het project wordt dan een gekoppelde activiteit bij de verkoopkans. Alle correspondentie (e-mail, etc.) na het geven van de opdracht wordt dan in ‘project’ onder het tabblad ‘gekoppelde activiteit’ opgeslagen. NB Voor facturering gebruiken wij een ander systeem, buiten PV om.

1 like

Beste @Peter,
Als aanvulling op de reactie van Greetje (@CRMCOM ): als je inderdaad al je overige activiteiten die relevant zijn voor het project als gekoppelde activiteit toevoegt aan dat project, knoop je als het ware alle relevante gegevens aan elkaar. Klik je bijvoorbeeld op een gekoppelde taak, die kun je via het tabblad gekoppelde activiteiten van die taak weer terug naar je project. Ook kun je bijlages van gekoppelde activiteiten openen. Bijlages van gekoppelde projecten kun je herkennen doordat er een pijltje in het document icoontje staat.
Verder heb je in projecten een tabblad Betrokken relaties. Je kunt hier relaties opnemen die relevant zijn voor het project. Deze relaties, of een selectie van de betrokken relaties, kun je vervolgens weer eenvoudig een mail sturen. Vanuit de betrokken relaties kun je dan weer snel terug navigeren naar je project.

Kortom, je hebt altijd zicht op alle relevante informatie van een project.

1 like

Ik sluit me helemaal aan bij de reacties van @CRMCOM en @ton. Het grootste voordeel vind ik dat ik op het tabblad Gekoppelde activiteiten vanuit de activiteit Project in één keer inzichtelijk welke taken er nog bij welke collega’s uit staan. Op deze manier heb ik een goed overzicht van waar we staan in een project :slight_smile:

Maar nog steeds is project niet veel anders dan een taak soort. Dus geen ‘mapje’ dat je opent en van waaruit elke vervolg actie (mail, notitie, taak) automatisch aan dat project word gekoppeld.
Alles wat je doet en wilt koppelen aan het project zul je nadat je de notitie/mail whatever hebt gemaakt moeten koppelen aan het project.

Ik klik me suf

En een taak kun je óók aan andere taken koppelen.

Vervolgens blijven al die acties nog los zichtbaar bij de relatiekaart, niet gegroepeerd.

Ik heb het ‘project licht’ nog niet gezien vreesch ik. :slight_smile:

Tijdens mijn trainingen leg ik projecten altijd uit als de digitale variant op de ‘ouderwetse’ ringbandmap. Hier stop je alles in dat speelt rondom het project. Dus je mails en andere activiteiten, maar ook de betrokken relaties bij het project. Het project geeft je in één oogopslag het totaal overzicht van de contactmomenten die je hebt gehad rondom het project.

Eén van de voordelen is dat op het bijlage tabblad alle bijlagen staan, zowel de bijlagen die direct in het project zijn toegevoegd, als alle bijlagen uit de gekoppelde activiteiten. De bijlagen met het pijltje komen uit de gekoppelde activiteiten.
image

Uit je verhaal maak ik op dat je veel gebruik maakt van taken, klopt dat? Is het noodzakelijk voor je om losse taken aan te maken, of zou je bepaalde notities ook in je project kunnen maken en daar de opvolgdatum van kunnen verzetten? Dat scheelt het aanmaken van dubbele activiteiten.

Om te voorkomen dat je de e-mails die je voor je project stuurt steeds los aan het project koppelt kun je ook vanuit je project in PerfectView een e-mail sturen. Deze wordt dan direct als gekoppelde activiteit opgeslagen.

Ik heb vaak taken/projecten die meerdere “werkmomenten” hebben. Maar dat moet denk ik met notities ook wel kunnen, zal dat eens proberen, tnx!

1 like

Ah, mooi, ga ik op letten, tnx!

1 like

@Peter inderdaad zoals @Daniek aangeeft, werken vanuit project en daar activiteiten toevoegen scheelt een hoop werk.
Leuk dat je meedoet @yannoe.haring

1 like