Nieuw hier? Welkom bij de CRM Community!

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jenny van IJzendoorn. Ik ben Servicemanager bij Rumbold, een klein bedrijf van 4 personen. Wij runnen een on- en offline platform voor HR professionals. Binnen ons team ben ik verantwoordelijk voor alles op de backoffice wat gerelateerd is aan (klant)informatie en communicatie, data, CRM, IT.
Wij zijn begin 2017 overgestapt van een ander CRM systeem naar PerfectView en zijn zeer tevreden. Het systeem en onze klantinformatie is nu veel veel beter bij te houden en inzichtelijker. Ook over de adequate en snelle hulp van de servicedesk ben ik erg tevreden. Een groot verschil met de voorgaande leverancier.
Wij houden het gebruik van CRM op dit moment basic, omdat onze processen en grootte van ons klantenbestand nu niet meer behoeven. Wel ben ik altijd geïnteresseerd om te iets op te steken en ideeën op te doen door vragen, kennis en ontwikkelingen in het veld. Van andere gebruikers en PerfectView. Of indien mogelijk zelf input te geven op jullie vragen.

Groeten Jenny

2 likes

Welkom bij de CRM Community Jenny.

Het mooie is dat PerfectView CRM zowel voor kleine als voor grote bedrijven geschikt is, commercieel en overheid.

Mocht je specifieke vragen hebben, stel ze! We zijn met zo veel ambassadeurs uit verschillende hoeken die allemaal tegen CRM aan schurken, dat er altijd wel een antwoord komt.

Veel succes ermee.
Groetjes,
Katja

1 like

Dat vind ik inderdaad een mooie verklaring waarom PerfectView CRM zo fijn te gebruiken is: 80% staat klaar. Dat kun je van andere pakketten vaak niet zeggen…
groeten,
Katja

1 like

Dag beste mensen,

Ik ben Sefa Uysal en werkzaam bij Intraworks Solutions, een softwarehuis met een sterke focus op Business Intelligence.

Sinds 2001 helpen wij onze relaties en klanten met maatwerk oplossingen die impact hebben op hun business en daadwerkelijk het verschil maken. Vanaf 2010 zijn we vooral actief op het gebied van Business Intelligence en Advanced Analytics.

Al sinds dat wij in 2001 begonnen met Intraworks hebben wij gebruik gemaakt van een professioneel CRM pakket. Toen bestond de cloud nog niet en hoewel het een bijzonder krachtige en stabiele oplossing was vergde dat best nog wel wat IT kennis om alles up and running te houden. Omdat het onderhoud gestaakt werd besloten we in 2016 met veel pijn in onze hart afscheid te nemen van onze CRM, waarin wij onze alle “hebben en houden” vast hebben gelegd.

In mijn visie is een CRM pakket niet zomaar een registratiepakket waarin contacten verplicht worden vastgelegd maar een slimme manier van werken waardoor iedereen onze relaties kan helpen als het nodig is.
Door alle (vormen van) communicatie met en over klanten en klantcontacten te organiseren vanuit het CRM pakket is het ook echt mogelijk om die kennis intern te delen en daarop te acteren als dat nodig is.

Ik was op zoek naar een perfecte kopie van mijn oude CRM oplossing maar dan in de cloud. Al snel begreep ik dat dat niet mogelijk was. Na het herzien van onze eisen/wensen kwamen we uiteindelijk bij PerfectView uit en eerlijk is eerlijk, het voldoet uitstekend. Genoeg functionaliteiten met een heel goede support.

We maken nu al meer dan 2 jaar gebruik van PerfectView en door de bank genomen ben ik nog steeds erg enthousiast, zelfs ook al regelmatig geadviseerd aan collega ondernemers.

Wel mis ik meer flexibiliteit op het gebied van data visualisaties en rapportages maar dat is vooral beroepsdeformatie zullen we maar zeggen.

2 likes

Welkom bij de PerfectView-believers in de CRM community :smiley:
Die visualisaties dat is net zoiets als alle accessoires aan een fancy auto. Een enkeling wordt daar heel warm van. Maar het merendeel gebruikt de vierwieler toch gewoon als vervoermiddel.

Tot ziens of tot een volgend bericht.
Katja

1 like

Dag @katja , het is maar net hoe je dat ziet. Is het een nice to have (zeg maar die toeters en bellen en dan heb je absoluut een punt) of is het een must have om daardoor meer, beter en sneller inzicht te krijgen in jouw klanten (omzet, winst, klantentevredenheid etc…)

Mits goed ingericht geeft het jou als ondernemer/accountmanager/controller (you name it) direct en visueel een goed inzicht in de performance van jouw organisatie ten aanzien van jouw klanten en belangrijker, je kan dan betere gefundeerde beslissingen nemen om te bepalen waar je je aandacht werkelijk aan moet besteden.

Dit alles vergt wel een makkelijke verbinding tussen het CRM pakket en andere pakketten zoals een financieel pakket. In dat kader is de input van @Kegcoach (Gerard Kech) (CRM Deel 2: De klantenpiramide eenvoudig gemaakt) volgens mij ook heel waardevol.

Hoe dan ook, veel plezier.

@Sefa Welkom bij de community. Ik ben wel benieuwd naar welke visuals je opzoek bent? Met het dashboard zijn er wel wat visuals te maken. Soms zie ik ook wel van die mooie visuals die een vertekend beeld geven.

Beste allen,

Ik ben zelfstandig projectmanager en gespecialiseerd in projecten op het gebied van archiefdigitalisering en implementatie van CRM en DMS systemen.
Op dit moment werk ik voor Het Haags Historsich Museum. Het museum zit midden in de overgang van een hele oude versie van PerfectView naar PerfectView CRM Online.
We hebben PerfectView nu voor 90% ingericht en ik ben bezig met het maken van de imports.

Ik deel graag mijn kennis en ben beniewd wat de comminity het museum kan bieden.
Hartelijke groet,
Julia

3 likes

Hallo Julia,

Welkom bij de CRM Community. Succes met de overgang van de “oude” Perfectview naar PerfectView CRM Online.
Mijn vermoeden is dat je met jou CRM kennis veel kan bijdragen aan de community. Ik hou er van als mensen zeggen dat ze graag kennis delen :-):grinning:

Als je hulp nodig hebt met de imports, let me know, wij doen dat regelmatig via de API van Perfectview.
Hartelijke groet,

Herbert

3 likes

@Esthie: misschien zou je jezelf hier nog voor kunnen stellen? Dan lezen meer leden jouw verhaal denk ik :smiley:

Julia, Leuk om te horen dat je bijna helemaal over bent naar CRM online. Hoe zijn je ervaringen tot nu toe. Ik kan me voorstellen dat erg wennen is en dat er veel nieuwe functionaliteiten bij zijn gekomen. Maakt het museum gebruik van het CRM voor sales activiteiten van evenementen? Of algemeen gebruik?

2 likes

Hallo! Ik ben Cor en onlangs als zelfstandig ondernemer aan de slag gegaan met PerfectView. De eerste ervaringen zijn goed. Mag ik meteen om jullie hulp en tips vragen?
Mijn relaties wil ik mailen, echter loop ik tegen het feit aan dat ik de mails nu niet zelf kan opmaken (in html) door onvoldoende kennis en ervaring. Nu heb ik eerder van PerfectView vernomen dat er toepassingen of websites zijn waar ik vrij eenvoudig een (in Word?) opgemaakte tekst naar html kan omzetten. Wie kan mij op weg helpen? Alvast enorm bedankt daarvoor!

2 likes

Hi Cor,

Wat leuk om je hier op de community tegen te komen naar aanleiding van de demo die wij hebben doorlopen bij ons in Den Bosch.

Je vraag staat nu open als topic: E-mails opmaken in PerfectView Er zijn een aantal marketing experts op de community. Zij zullen je vast goede tips kunnen geven.:heart_eyes:

1 like

Cor,
Goede vraag.
Zou je eens een voorbeeld willen sturen hoe je het wil hebben andrew@atlantisdata.nl
Kijk ik of ik je kan helpen.

Hoi allemaal! Ik ben Michelle, ik draai al een hele tijd mee bij PerfectView maar ik ben nieuw als moderator hier op de community. Ik vind het erg leuk om hier vragen en tips van anderen te kunnen lezen en kijk er ook naar uit om de kennis die ik door de jaren heen heb opgedaan hier met jullie te kunnen delen :grinning:.

Ik vervul de rol van projectmanager binnen CRM Online implementaties. Vanuit die rol krijg ik een kijkje in de keuken van heel verschillende klanten in diverse branches. Ook heb ik een coördinerende rol bij onze servicedesk.

Reizen is mijn grootste hobby. Ik ben net terug van een hele mooie reis door Midden-Amerika. Panama, Costa Rica, Nicaragua en Mexico heb ik bezocht. Stuk voor stuk hele mooie en interessante landen.

Maar nu ben ik dus weer terug in mijn eigen stad, het mooie bourgondische Den Bosch. In mijn vrije tijd ga ik graag lekker uit eten of het terras op voor een speciaal biertje of wijntje. Om daarvoor te compenseren ga ik ongeveer drie keer per week crossfitten en probeer ik ook één keer per week te gaan hardlopen. Sporten is voor mij de manier om mijn hoofd leeg te maken en lekker te ontspannen :muscle:.

6 likes

Welkom Michelle, leuk je hier te ontmoeten.

1 like

Andrew, wij gebruiken het CRM vooral voor relatiebeheer en voor postregistratie. Ook hebben we de functie ‘projecten’ veel gebruikt.
Zo hebben wij nu ‘tentoonstellingen’ waar we mappen in hebben gezet per tentoonstelling en daar al onze stukken betreffende die tentoonstelling aan gehangen. Heel handig.
We hebben ook ‘archief’ voor onze digitale archiefmappen en ‘Raad van Toezicht’ met daarin alle vergaderstukken.
We ‘misbruiken’ het CRM dus ook een beetje als DMS.

Salesactiviteiten doen we (nog) niet. Wat mij betreft is dat wel iets wat we tzt zouden moeten gaan doen. Maar het is een enorme overgang voor de medewerkers die helemaal niet gewend zijn digitaal te werken. Dus ik ben al blij als ze een mail archiveren en briefnummers aanmaken.

Wordt vervolgd.

1 like

Hallo allemaal,

Ik ben Anja Mastenbroek, mantelzorgmakelaar in de regio Rotterdam.
Vanuit de beroepsvereniging voor mantelzorgmakelaars wordt geadviseerd om een CRM-systeem te gaan gebruiken. Ik heb PV al even, maar haal er nog niet uit wat mogelijk is. Ik ben wel blij met de nieuwe aanpassingen voor mantelzorgmakelaars. Ook op een ander vlak werk ik met een CRM-systeem, maar het is wel vergelijkbaar. Ik hoop hier veel op te steken en mijn bedrijfsprocessen verder te verbeteren.

3 likes

Hoi Anja,

Welkom bij de community en leuk dat je jezelf even voorstelt. Ik hoop dat je al wat nuttige informatie hebt kunnen vinden.

Ik ken de functie mantelzorger natuurlijk, maar wat doet een mantelzorgmakelaar precies?

Hallo Anja,

Welkom bij de community.

Als je vragen hebt stel ze op de community en we helpen je graag

1 like