Nieuw hier? Welkom bij de CRM Community!

Beste allen,

Ik ben zelfstandig projectmanager en gespecialiseerd in projecten op het gebied van archiefdigitalisering en implementatie van CRM en DMS systemen.
Op dit moment werk ik voor Het Haags Historsich Museum. Het museum zit midden in de overgang van een hele oude versie van PerfectView naar PerfectView CRM Online.
We hebben PerfectView nu voor 90% ingericht en ik ben bezig met het maken van de imports.

Ik deel graag mijn kennis en ben beniewd wat de comminity het museum kan bieden.
Hartelijke groet,
Julia

3 likes

Hallo Julia,

Welkom bij de CRM Community. Succes met de overgang van de “oude” Perfectview naar PerfectView CRM Online.
Mijn vermoeden is dat je met jou CRM kennis veel kan bijdragen aan de community. Ik hou er van als mensen zeggen dat ze graag kennis delen :-):grinning:

Als je hulp nodig hebt met de imports, let me know, wij doen dat regelmatig via de API van Perfectview.
Hartelijke groet,

Herbert

3 likes

@Esthie: misschien zou je jezelf hier nog voor kunnen stellen? Dan lezen meer leden jouw verhaal denk ik :smiley:

Julia, Leuk om te horen dat je bijna helemaal over bent naar CRM online. Hoe zijn je ervaringen tot nu toe. Ik kan me voorstellen dat erg wennen is en dat er veel nieuwe functionaliteiten bij zijn gekomen. Maakt het museum gebruik van het CRM voor sales activiteiten van evenementen? Of algemeen gebruik?

2 likes

Hallo! Ik ben Cor en onlangs als zelfstandig ondernemer aan de slag gegaan met PerfectView. De eerste ervaringen zijn goed. Mag ik meteen om jullie hulp en tips vragen?
Mijn relaties wil ik mailen, echter loop ik tegen het feit aan dat ik de mails nu niet zelf kan opmaken (in html) door onvoldoende kennis en ervaring. Nu heb ik eerder van PerfectView vernomen dat er toepassingen of websites zijn waar ik vrij eenvoudig een (in Word?) opgemaakte tekst naar html kan omzetten. Wie kan mij op weg helpen? Alvast enorm bedankt daarvoor!

2 likes

Hi Cor,

Wat leuk om je hier op de community tegen te komen naar aanleiding van de demo die wij hebben doorlopen bij ons in Den Bosch.

Je vraag staat nu open als topic: E-mails opmaken in PerfectView Er zijn een aantal marketing experts op de community. Zij zullen je vast goede tips kunnen geven.:heart_eyes:

1 like

Cor,
Goede vraag.
Zou je eens een voorbeeld willen sturen hoe je het wil hebben andrew@atlantisdata.nl
Kijk ik of ik je kan helpen.

Hoi allemaal! Ik ben Michelle, ik draai al een hele tijd mee bij PerfectView maar ik ben nieuw als moderator hier op de community. Ik vind het erg leuk om hier vragen en tips van anderen te kunnen lezen en kijk er ook naar uit om de kennis die ik door de jaren heen heb opgedaan hier met jullie te kunnen delen :grinning:.

Ik vervul de rol van projectmanager binnen CRM Online implementaties. Vanuit die rol krijg ik een kijkje in de keuken van heel verschillende klanten in diverse branches. Ook heb ik een coördinerende rol bij onze servicedesk.

Reizen is mijn grootste hobby. Ik ben net terug van een hele mooie reis door Midden-Amerika. Panama, Costa Rica, Nicaragua en Mexico heb ik bezocht. Stuk voor stuk hele mooie en interessante landen.

Maar nu ben ik dus weer terug in mijn eigen stad, het mooie bourgondische Den Bosch. In mijn vrije tijd ga ik graag lekker uit eten of het terras op voor een speciaal biertje of wijntje. Om daarvoor te compenseren ga ik ongeveer drie keer per week crossfitten en probeer ik ook één keer per week te gaan hardlopen. Sporten is voor mij de manier om mijn hoofd leeg te maken en lekker te ontspannen :muscle:.

6 likes

Welkom Michelle, leuk je hier te ontmoeten.

1 like

Andrew, wij gebruiken het CRM vooral voor relatiebeheer en voor postregistratie. Ook hebben we de functie ‘projecten’ veel gebruikt.
Zo hebben wij nu ‘tentoonstellingen’ waar we mappen in hebben gezet per tentoonstelling en daar al onze stukken betreffende die tentoonstelling aan gehangen. Heel handig.
We hebben ook ‘archief’ voor onze digitale archiefmappen en ‘Raad van Toezicht’ met daarin alle vergaderstukken.
We ‘misbruiken’ het CRM dus ook een beetje als DMS.

Salesactiviteiten doen we (nog) niet. Wat mij betreft is dat wel iets wat we tzt zouden moeten gaan doen. Maar het is een enorme overgang voor de medewerkers die helemaal niet gewend zijn digitaal te werken. Dus ik ben al blij als ze een mail archiveren en briefnummers aanmaken.

Wordt vervolgd.

1 like

Hallo allemaal,

Ik ben Anja Mastenbroek, mantelzorgmakelaar in de regio Rotterdam.
Vanuit de beroepsvereniging voor mantelzorgmakelaars wordt geadviseerd om een CRM-systeem te gaan gebruiken. Ik heb PV al even, maar haal er nog niet uit wat mogelijk is. Ik ben wel blij met de nieuwe aanpassingen voor mantelzorgmakelaars. Ook op een ander vlak werk ik met een CRM-systeem, maar het is wel vergelijkbaar. Ik hoop hier veel op te steken en mijn bedrijfsprocessen verder te verbeteren.

3 likes

Hoi Anja,

Welkom bij de community en leuk dat je jezelf even voorstelt. Ik hoop dat je al wat nuttige informatie hebt kunnen vinden.

Ik ken de functie mantelzorger natuurlijk, maar wat doet een mantelzorgmakelaar precies?

Hallo Anja,

Welkom bij de community.

Als je vragen hebt stel ze op de community en we helpen je graag

1 like

Welkom Anja,

Ik vind het altijd leuk om CRM-mensen uit niet-commerciële organisaties te ontmoeten. Want ook daar is (strategisch) relatiemanagement noodzakelijk.
Stel gerust je vraag. Er is altijd wel een specialist die een antwoord heeft!
Groetjes
Katja

Dank je wel, @katja .

Het is best veel werk als éénpitter. Ik hoop deze week wat meer werk van mijn CRM-programma te maken en dan komen de vragen vanzelf wel.

1 like

Hi Anja,

Welkom op de community! :smiley:
Nog tijd gehad om aan de slag te gaan met CRM? :slight_smile:

Welkom Anja,

Ik weet uit ervaring dat het voor non profit organisaties net even anders werkt, qua relatiemanagement. Maar wat Katja zegt, het is zeker niet minder belangrijk. Integendeel. Als je eens wilt sparren of vragen hebt, gewoon een gil geven hier!

groet Yvette

Vandaag officieel over gestapt naar Perfectview. Even voorstellen. René Bruinsma, werkzaam als ZZP’er. Ik adviseer werkgevers over de regelingen in de sociale wetgeving waarmee ze de loonkosten en verzuimkosten kunnen verlagen.
Ik ben nu een aantal weken aan het stoeien met Perfectview en heb al met een aantal van jullie contact gehad. Als ZZP’er kost het me heel veel tijd en moeite om de inrichting te verzorgen.
Importeren van relaties en contactpersonen kost veel tijd. Goeie tips gekregen om de bestanden te maken, maar die moeten wel gemaakt worden. Eerste bestand klaar, blijkt dat er bij de contactpersonen de relatiecode ingevuld moet worden om ze aan de organisatie te koppelen. Dat moet dan toch nog handmatig. Ik heb een koppeling met mijn boekhoudpakket, daar heb ik ook relatiecodes, hoe ga je daar mee om?

Aangezien er ook nog gewerkt moet worden, verwacht ik nog weken bezig te zijn om het ingericht te krijgen. Uiteraard zijn er slides en webinars, maar je moet er wel tijd voor maken.

Ik loop tegen meer obstakels aan. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen?

  1. Op de laptop krijg ik bij invulschermen niet het hele beeld en kan ik niet op volgende klikken .
  2. Bij een bestaande relatie zie ik geen kvk icoon om gegevens te updaten of te zoeken in de kvk.

Complimenten voor de helpdesk die hun best te doen om te ondersteunen.

3 likes

Hallo allemaal, sinds een week of 2 ben ik actief met PV en ik kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik daar niet véél eerder meer begonnen ben. Het heeft me in die hele korte tijd al zoveel meer inzicht/overzicht en -daardoor- rust gegeven met betrekking tot alle zaken die spelen en gedaan moeten worden binnen mijn bedrijf dan ik voor die periode had!

Ik ben hartstikke van de digitaal en in the Cloud (ook letterlijk in privé met Paragliding :sunny: ) dus hou van efficiënt & modern werken, maar om de een of andere reden is het er nooit van gekomen om met een specifiek CRM pakket te gaan werken.

Ik ben een kleine 20 jaar geleden voor mezelf begonnen als assurantie tussenpersoon/adviseur levensverzekeringen. Dat groeide snel uit tot complete financiële dienstverlening waaronder ook belastingaangiftes, hypotheken, arbeidsongeschiktheidsverzekeringen en gewone schadeverzekeringen voor je auto, huis, aansprakelijkheid, reis.

Sinds een aantal jaar richt ik mij met “De Vrolijke Boekhouder” op ondernemers-hoofdzakelijk ZZP’ ers- waarvoor ik de complete administratie (online) doe en alle belastingaangiftes zoals BTW, VPB , Inkomstenbelasting en de jaarrekeningen. Dat gaat op basis van een vast maandelijks abonnementstarief, dus geen ‘uurtje-factuurtje’. En uiteraard help ik ook deze “Vrolijke klanten” met hypotheken, verzekeringen etc.

Het vertrekpunt voor klantbeheer -ik zou dat nog geen CRM willen noemen- in verzekeringenland is polis administratie. Dan heb je nog steeds wel alle klantgegevens geregistreerd, maar no way dat je daar eenvoudig selecties kunt maken of activiteiten/projecten/mailings of wat dan ook mee kunt doen.

Mijn CRM wensen zijn in dit stadium niet heel hoogdravend. Ik ben al bijzonder geholpen met het feit dat ik nu simpel klantcontacten kan vastleggen, acties kan aanmaken, via projecten overzicht heb bij complexere, langer lopende activiteiten en (vooral!) geen dubbel werk hoef te doen. ‘Vroeger’ kwam het meer dan eens voor dat ik contact had met een relatie, aantekeningen maakte en mezelf voornam dat snel te gaan uitwerken. Maar dat lukte niet altijd. Vaak lag de volgende klus alweer te wachten, ging de telefoon of kwam dat mailtje binnen van die “oh chips dat had ik al lang moeten doen” relatie.

In de afgelopen 2 weken heb al mijn relaties geïmporteerd, en via kernmerken gelabeld in welke rubrieken ze voorkomen zodat ik nu -letterlijk- met een druk op de knop de verschillende klantgroepen in beeld heb. Ik heb de eerste campagne voor de volgende BTW ronde al aangemaakt! En via de taakfunctie zie ik in één oogopslag wat ik voor wie wanneer moet doen, en bij wie ik nog moet wachten op een reactie . Me loves de wachtrij functie :smile:!

Er komt nu ruimte om -eindelijk- die prachtige nieuwe website te lanceren die al een half jaar in aanbouw staat te zijn en bezig te gaan met de verdere ontwikkeling van het bedrijf.

Met veel dank voor de ondersteuning van @marie-charlotte.vest en haar collega’s van PV die me altijd snel, geduldig en vriendelijk te woord staan als ik -weer eens- bel!

tnx

Gtz!
Peter van Soest

3 likes

Hoi René,

We hadden elkaar al ‘gesproken’ op de community. Leuk dat je jezelf even voorstelt en welkom op de community.

Ben je al lang ZZP’er, of ben je recentelijk voor jezelf begonnen?

Zoals je misschien gezien hebt, heb ik je vragen even in een tweetal nieuwe topics gezet. Op deze manier is het voor toekomstige bezoekers makkelijker een antwoord te vinden op hun vragen. Ik zie dat er ‘as we speak’ ook een antwoord op één van de vragen wordt gegeven!