Verdwijnende invoer ... veni, vidi, foetsie

Toch wel met enige regelmaat constateer ik dat ingevoerde gegevens verdwenen zijn. Al meerdere jaren heb ik daar zo nu en dan last van, en nu ook weer … ik weet 100% zeker dat ik gisteren bij een relatie een e-mailadres heb ingevoerd onder de Prive-tab. Vandaag kijk ik, en weg e-mailadres. Ik heb dat bijv. ook meerdere keren ervaren bij Activiteiten … datums die ik heb ingevoerd, statussen, vinkje dat de follow-up op dag-niveau is (dus zonder tijd) … het betreft dus zeker niet 1 soort gegeven / invoerveld.

In het begin twijfel je natuurlijk aan jezelf … maar daarvoor komt het echt te frequent voor. Een ‘Bewaar’ of ‘Save’ knop is er niet, dus mezelf aangeleerd om na invoer van een veld altijd het veld te verlaten door met de muis een ander veld te selecteren, of met de Tab-toets het veld te verlaten. Maar ook dat blijkt niet de oplossing.

Een vaag probleem besef ik, niet te reproduceren dus lastig aan een helpdesk voor te leggen. Daarom maar besloten langs deze weg mijn issue onder de aandacht te brengen. Benieuwd of meer gebruikers last hiervan hebben.

Dag Charles,

Wat vervelend dat je dit constateert. Je wilt natuurlijk dat alle ingevoerde data kunnen terugvinden in je CRM.

Helaas is dit, zoals je zelf ook al aangeeft, moeilijk te reproduceren en daardoor lastig om echt te achterhalen wat hier nu exact is gebeurd…

Ken jij de audit trail? (Historie van vastlegging van gegevens) Kende je deze support tip al? Misschien dat het kan helpen.

Dank voor de suggestie Yannoe … gelijk aangezet en gekeken naar de audit trail,.
Echter, deze vermeld alleen op hoofdlijnen dat er iets met een record is gebeurd (bijv. ‘activiteit aangepast’). Op basis daarvan kan ik helaas niet op veldniveau opmaken of ik een veld al dan niet gewijzigd heb.

Bij ons is het ook het geval bij 1 van de buitendienstmedewerkers. Hij weet ook zeker dat hij bepaalde gegevens in heeft gevoerd en is ze met regelmaat kwijt. Nu kregen wij als antwoord dat het kan zijn dat de internetverbinding misschien niet goed is. Deze buitendienstmedewerker gaat nu over naar een andere internetprovider om te kijken of dit de oplossing is. We gaan het testen, zodra we meer weten zal ik het delen.

Dank voor je bijdrage Bir.
Als iemand in de buitendienst via een mobile verbinding PV gebruikt, kan ik me voorstellen dat je kijkt naar de (stabiliteit van je) internetverbinding. In mijn geval betreft het een stabiele vaste lijn, zowel (zakelijk) bij mij op kantoor als (prive) thuis.

Benieuwd naar jullie bevindingen.