Dank je wel, @katja .
Het is best veel werk als éénpitter. Ik hoop deze week wat meer werk van mijn CRM-programma te maken en dan komen de vragen vanzelf wel.
Dank je wel, @katja .
Het is best veel werk als éénpitter. Ik hoop deze week wat meer werk van mijn CRM-programma te maken en dan komen de vragen vanzelf wel.
Hi Anja,
Welkom op de community!
Nog tijd gehad om aan de slag te gaan met CRM?
Welkom Anja,
Ik weet uit ervaring dat het voor non profit organisaties net even anders werkt, qua relatiemanagement. Maar wat Katja zegt, het is zeker niet minder belangrijk. Integendeel. Als je eens wilt sparren of vragen hebt, gewoon een gil geven hier!
groet Yvette
Vandaag officieel over gestapt naar Perfectview. Even voorstellen. René Bruinsma, werkzaam als ZZP’er. Ik adviseer werkgevers over de regelingen in de sociale wetgeving waarmee ze de loonkosten en verzuimkosten kunnen verlagen.
Ik ben nu een aantal weken aan het stoeien met Perfectview en heb al met een aantal van jullie contact gehad. Als ZZP’er kost het me heel veel tijd en moeite om de inrichting te verzorgen.
Importeren van relaties en contactpersonen kost veel tijd. Goeie tips gekregen om de bestanden te maken, maar die moeten wel gemaakt worden. Eerste bestand klaar, blijkt dat er bij de contactpersonen de relatiecode ingevuld moet worden om ze aan de organisatie te koppelen. Dat moet dan toch nog handmatig. Ik heb een koppeling met mijn boekhoudpakket, daar heb ik ook relatiecodes, hoe ga je daar mee om?
Aangezien er ook nog gewerkt moet worden, verwacht ik nog weken bezig te zijn om het ingericht te krijgen. Uiteraard zijn er slides en webinars, maar je moet er wel tijd voor maken.
Ik loop tegen meer obstakels aan. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen?
Complimenten voor de helpdesk die hun best te doen om te ondersteunen.
Hallo allemaal, sinds een week of 2 ben ik actief met PV en ik kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik daar niet véél eerder meer begonnen ben. Het heeft me in die hele korte tijd al zoveel meer inzicht/overzicht en -daardoor- rust gegeven met betrekking tot alle zaken die spelen en gedaan moeten worden binnen mijn bedrijf dan ik voor die periode had!
Ik ben hartstikke van de digitaal en in the Cloud (ook letterlijk in privé met Paragliding ) dus hou van efficiënt & modern werken, maar om de een of andere reden is het er nooit van gekomen om met een specifiek CRM pakket te gaan werken.
Ik ben een kleine 20 jaar geleden voor mezelf begonnen als assurantie tussenpersoon/adviseur levensverzekeringen. Dat groeide snel uit tot complete financiële dienstverlening waaronder ook belastingaangiftes, hypotheken, arbeidsongeschiktheidsverzekeringen en gewone schadeverzekeringen voor je auto, huis, aansprakelijkheid, reis.
Sinds een aantal jaar richt ik mij met “De Vrolijke Boekhouder” op ondernemers-hoofdzakelijk ZZP’ ers- waarvoor ik de complete administratie (online) doe en alle belastingaangiftes zoals BTW, VPB , Inkomstenbelasting en de jaarrekeningen. Dat gaat op basis van een vast maandelijks abonnementstarief, dus geen ‘uurtje-factuurtje’. En uiteraard help ik ook deze “Vrolijke klanten” met hypotheken, verzekeringen etc.
Het vertrekpunt voor klantbeheer -ik zou dat nog geen CRM willen noemen- in verzekeringenland is polis administratie. Dan heb je nog steeds wel alle klantgegevens geregistreerd, maar no way dat je daar eenvoudig selecties kunt maken of activiteiten/projecten/mailings of wat dan ook mee kunt doen.
Mijn CRM wensen zijn in dit stadium niet heel hoogdravend. Ik ben al bijzonder geholpen met het feit dat ik nu simpel klantcontacten kan vastleggen, acties kan aanmaken, via projecten overzicht heb bij complexere, langer lopende activiteiten en (vooral!) geen dubbel werk hoef te doen. ‘Vroeger’ kwam het meer dan eens voor dat ik contact had met een relatie, aantekeningen maakte en mezelf voornam dat snel te gaan uitwerken. Maar dat lukte niet altijd. Vaak lag de volgende klus alweer te wachten, ging de telefoon of kwam dat mailtje binnen van die “oh chips dat had ik al lang moeten doen” relatie.
In de afgelopen 2 weken heb al mijn relaties geïmporteerd, en via kernmerken gelabeld in welke rubrieken ze voorkomen zodat ik nu -letterlijk- met een druk op de knop de verschillende klantgroepen in beeld heb. Ik heb de eerste campagne voor de volgende BTW ronde al aangemaakt! En via de taakfunctie zie ik in één oogopslag wat ik voor wie wanneer moet doen, en bij wie ik nog moet wachten op een reactie . Me loves de wachtrij functie !
Er komt nu ruimte om -eindelijk- die prachtige nieuwe website te lanceren die al een half jaar in aanbouw staat te zijn en bezig te gaan met de verdere ontwikkeling van het bedrijf.
Met veel dank voor de ondersteuning van @marie-charlotte.vest en haar collega’s van PV die me altijd snel, geduldig en vriendelijk te woord staan als ik -weer eens- bel!
Gtz!
Peter van Soest
Hoi René,
We hadden elkaar al ‘gesproken’ op de community. Leuk dat je jezelf even voorstelt en welkom op de community.
Ben je al lang ZZP’er, of ben je recentelijk voor jezelf begonnen?
Zoals je misschien gezien hebt, heb ik je vragen even in een tweetal nieuwe topics gezet. Op deze manier is het voor toekomstige bezoekers makkelijker een antwoord te vinden op hun vragen. Ik zie dat er ‘as we speak’ ook een antwoord op één van de vragen wordt gegeven!
Hoi Peter,
Welkom bij de community! Goed om te lezen dat PerfectView je de afgelopen twee weken al zoveel gebracht heeft. Dan is de overstap naar CRM zeker de moeite waard geweest.
Ben je ervan op de hoogte dat er ook een PV app is? Zo kan je eventuele notities of bijlagen direct in de activiteit verwerken.
Misschien een idee om t.z.t. ook een de webformulieren functie verder te onderzoeken.
@marie-charlotte.vest, heb je de mooie bos bloemen gezien??
Graag gedaan Peter Fijn dat je zo enthousiast bent
Daar had ik al iets over gelezen, heb je nadere informatie?
Standaard zijn er in PerfectView twee soorten webformulieren:
Wellicht is die laatste een optie voor je nieuwe website. Op deze manier kunnen bepaalde contactgegevens automatisch worden vastgelegd.
Verder zijn er ook uitgebreidere mogelijkheden via de API. Heb je dit topic daarover al gezien?
Waar vind ik de eigen formulieren van PV?
Hoi Peter,
Ook namens mij nog van harte welkom op de community . Via de Instellingen (tandwiel icoon rechts) > Koppelingen > Algemeen > Webformulieren kun je zelf in PerfectView formulieren maken. Zoals Ingrid reeds benoemde zijn er twee soorten webformulieren:
Welke van deze twee soorten lijkt je interessant? Mocht je hiermee aan de slag gaan en hier vragen over hebben dan horen wij het graag. Het is dan handig om hier een nieuw topic over te starten. Op deze manier is het voor andere bezoekers makkelijk om het topic terug te vinden, en hierop te reageren. Ik help je hier graag bij indien nodig
Hoi Peter,
Ik word ook blij van jouw bericht! Het is dat ik niet op zoek ben, maar anders wist ik het wel!
Succes met al dat ‘goud’ dat voor het oprapen ligt binnen je eigen klantenbestand.
Maar vooral ook wat er straks komt als die nieuwe website klaar is. Ik ben benieuwd. Als je dan ook nog eens alles combineert met LinkedIn, dan zit het wel goed met die zichtbaarheid. En vervolgens de business.
Groeten,
Katja
Hoi @katja dank voor je leuke reactie voorlopige ga ik lekker door, planning is in juli alles afgerond te hebben. En dan heb ik aan Linkedin nog niet eens gedacht…#firstthingsfirst
Grtz Peter
Hoi @michelle.klerks ik zit in eerste instantie te denken aan een invul formulier met basic gegevens(naw, gebdat, bsn,). Die heb ik heel vaak nodig, en als mensen dat zelf kunnen invullen, heb ik dat direct beschikbaar voor producten/berekeningen en staat het meteen goed in PV.
Ik heb al even gekeken nav jouw bericht, en ga dat later verder oppakken.
grtz Peter
Ja ik heb de app geïnstalleerd, maar de situatie die ik beschreef was gewoon op kantoor,
@Peter, door onze support collega’s is er zojuist een post geplaatst over webformulieren:
Wellicht heb je hier nog wat aan
Hallo allemaal,
Ik ben Greetje van der Stoep en werkzaam bij een beveiligingsbedrijf op het gebied van o.a. alarm- en camerabewakingssystemen. Ik heb meer dan 25 jaar ervaring met CRM-systemen en ben eerder betrokken geweest bij de implementatie van een nieuw CRM-systeem bij een bedrijf met meer dan 200 medewerkers. Een CRM-systeem kan veel informatie bevatten, maar de bedoeling is natuurlijk dat hier iets mee wordt gedaan.
Goed initiatief deze CRM Community! Mijn motto: kennis is macht, maar kennisdelen geeft kracht. Ik vind het leuk mijn CRM-kennis te delen en te vergroten.
Groetjes, Greetje
Hoi Greetje,
Wat een mooi motto. Dit sluit perfect aan bij onze beweegredenen om deze community te starten. Welkom en bedankt voor je compliment.